Friday, August 10, 2012

Anak-anak Malaysia - Mula Memimpin Dunia (GISB Manchester)


Assalamualaikum wmbth.

Lapuran Berita dari Bandar RSA Manchester oleh Ibu Aqilah

Apakah kamu sanggup mati untuk Islam? Sejarah kini berulang kembali di akhir zaman membuktikan karamah Abuya dn Saidi serta mukjizat Nabi roh apabila berderetan tibanya para pejuang RSA dari bumi Malaysia ke kota London bermula dengan Syk Zakaria bersama isterinya Ustazah Suriani dan seorang remaja Muhammad Helmi bin Syk Saudi, diikuti dua remaja lagi iaitu Muhammad Luqman bin nizam dan Muhammad salahuddin b abdul Halim dan akhir sekali Ibu Azura (Allah redhainya) bersama Siti Hajar dan Mujibah bt syk Nasirudin ar.
Di antara
Baru sampai airport London
Kini terdapat 10 orang wakil A di London menggerakkan Restoren Nur Muhammad London manakala 14 org lagi sedg giat menjalankan operasi membaik pulih dan menyiapkan tapak Bandar RSA di Manchester.Di waktu yg sama pihak yahudi sedg mengumpul jutaan manusia dari seluruh dunia atas nama sukan olimpik untuk menjalankan operasi jahat mereka. Namun berbekalkan kuasa keajaiban kekuatan roh yg telah dibuktikan di zaman baginda Rasulullah saw bahawa bilangan yg sedikit mudah sahaja mengalahkan musuh yg berganda ramainya, apabila semuanya mengusahakan taqwa. apatah lagi kuasa roh itu adalah roh baginda Rasulullah saw sendiri bersama Sayidi Imamul Mahdi dan Abuya Putra Bani Tamim yg sedang menggerakkan kebangkitan   agung kali kedua ini.


Atas kuasa roh merekalah, hati-hati diikat utk menagih cinta dan takutkan Tuhan dalam sembahyang dan ketika menyambut berlakunya karamah A dn Saidi dn mukjizat Nabi roh. Satu persatu keperluan perjuangan diselesaikan oleh RSA. Ajaib sungguh apabila bertetapatan dengan ketibaan team dari Malaysia ini, maka RSA telah menghadiahkan sebuah van 17 seater sangat sesuai utk xpdc yg sudah menjdi sunnah A sebg salah satu keadah menghidupkan pendidikan dan tarbiah dlm jemaah. Van yang masih elok ini pula diperolehi dgn hanya membayar 700 pound bersamaan RM3,500 sahaja.


Ekspidisi bersama matloob.Matloob juge baru dapat ijazah AM n pling bnyk membantu brsama abangnye Mahboob





RSA terus membuktikan kebenaran kata-kata A satu ketika dulu di zaman arqam bahawa melayu akan jdi empayar dunia. suatu yg tidak mampu difikirkan oleh logik akal. Tapi ia kini terbukti oleh kuasa roh.terim kasih A krn membersihkan fikiran kami yg selama ini dirosakkan oleh yahudi. terngiang2 kata-kata A "duit bukan modal utama! duit jatuh nombor empat" "Tuhan adalah segala2nya....mendptkan Tuhan mendpt segalanya"....terima kasih A krn kami melihat ia berlaku di negara yahudi ini. hasil memanggil
A tolonglah kami bangunkan bdr RSA ini.... 
 Tuhan telah bankrupkan sebuah cawangan syarikat gergasi amerika bernama Hewlet Packard yg terkenal dgn komputer HP mrk itu. lalu kami telah dpt membeli barangan yang masih elok yg nilaiannya mencecah 15 ribu pound (bersamaan RM75 ribu) Atas nama badan amal amazing community project kami hanya membyr 300 pound sahaja (bersamaan RM1,500).Lalu dgn 2 van yg ada bersama team remaja yg telah dihantar oleh RSA ke Manchester, diketuai oleh saudara Matloob dn Mahboob, mrk telah berulangalik dari manchester ke blackpool sebnyak tiga kali utk membuka semua peralatan berkualiti tinggi seperti tile karpet , lampu-lampu, sistem alat pemanas,suspended siling, langsir, partition, kerusi, meja, peralatan pinggan mangkuk, rak dan pelbagai keperluan bandar.Benarlah kata-kata A dlm sebuah nasyid di zaman arqam "tunggulah masa dan ketikanya...tenaga-
tenaga itu sedg bekerja"
 
  
 Kini remaja hasil pendidikan Abuya lah yang menggembirakan orang2 dewasa dan tua di barat ini yg sudah kecewa dgn keruntuhan akhlak remaja masakini. Indahnya Islam yg Abuya perjuangkan sehingga anak-anak didikannya sanggup buat apa saja demi Islam. Mereka turut membantu John membuat kerja-kerja pembangunan. Saudara John yg diupah oleh Mahboob utk menyiapkan kerja2 memasang lantai papan dan flooring,menyatakan "mereka anak-anak remaja yng baik".

Tolong Brother John pasang flooring

Tunggulah masa dan ketikanya,tenaga2 itu sedang berkerja,setiap masa dan pelusuk negara yang akan menggemparkan  seluruh dunia







Begitulah keindahan Islam yg RSA perjuangkan. Ia kini sudah mendekati tiga perempat dunia dn England turut berada dalam jadualNYa. Kebangkitan penuh aman damai dan kasih sayang. Tk RSA diatas semuanya ini.

RSA tolonglah rezekikan kami puasa abuya yg melahirkan pemburu akhirat yg dunia akan terjelapak dikakinya. sekian lapuran dari Manchester.

Blog :  Farok313








Sinai; Luka Sejarah Yang Memukau


Oleh Anas Fatkhurrazi  
 “Sinai is many things.”
 (DR. Gamal Mukhtar)
 Barangkali, kalimat DR. Gamal Mukhtar  dalam esai berjudul The History of Sinai di atas sangatlah tepat untuk mengilustrasikan kawasan Sinai. Bagaimana tidak, karena membahas Sinai berarti membahas banyak hal. Ia adalah jembatan dari benua terluas di dunia dan benua kaya peradaban; Asia dan Afrika. Belum lagi menjadi jembatan antara Mesir dan negara-negara Syam (Lebanon, Syiria, Jordan, Iraq, Republik Cyprus, dan Israel), pusat bertemunya beberapa peradaban sejak masa pra-sejarah.Selanjutnya..
August 2012 began violently in the Sinai Peninsula. Glowing leftovers from the violence that took place last February erupted into full flames, causing unprecedented attacks from Israel and Egypt. On August 5, Global Jihad militants attacked an Egyptian outpost near Gaza, killed 16 Egyptians, and stole several vehicles.  More...

Misteri Lokasi Thursina

Palestina negeri yang diberkahi Allah dengan zaitun yang senantiasa menghasilkan minyak
”Demi buah tin dan zaitun. Demi (Bukit) Thursina. Dan, demi negeri yang aman ini.” (Attin ayat 1-3).
Tiga ayat di atas merupakan sumpah Allah SWT. Kalimat atau kata-kata sumpah Allah juga terdapat pada beberapa surah dan ayat lain dalam Alquran.
Memahami ayat tersebut, ternyata tidaklah mudah. Berbagai pertanyaan muncul mengenai sumpah Allah tersebut. Apa keistimewaan buah tin dan buah zaitun, di mana sesungguhnya keberadaan Thursina, dan di mana negeri yang aman itu. Selanjutnya...

ASAL USUL KEJADIAN MANUSIA

Betapa payahnya malaikat meminta tanah dari bumi…
Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam, Akan tetapi apabila beliau sampai ke bumi , bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam, kerana bumi khuatir Adam jadi maksiat kepada Allah. Selanjutnya.. 

kiSaH Nabi Musa dI BUkit TuRsiNa ~ 

Nabi Musa adalah satu-satunya Nabi yang boleh bercakap terus dengan Allah S.W.T. Setiap kali dia hendak bermunajat, Nabi Musa akan naik ke Bukit Tursina. Di atas bukit itulah dia akan bercakap dengan Allah. Nabi Musa sering bertanya dan Allah akan menjawab pada waktu itu juga. Inilah kelebihannya yang tidak ada pada nabi-nabi lain.
Suatu hari Nabi Musa telah bertanya kepada Allah. “Ya Allah, siapakah orang di syurga nanti yang akan berjiran dengan aku?”.Selanjutnya

Kisah Nabi Musa dan Isterinya 
Apabila dalam perjalanan dari Madyan ke Mesir, Nabi Musa ternampak api atau cahaya di sebalik Gunung Tursina. Lantas beliau berkata kepada isterinya: Berhentilah, sesungguhnya aku ada melihat api, semoga aku dapat membawa kepada kamu sesuatu berita dari situ atau sepuntung dari api itu supaya kamu dapat memanaskan diri. [al-Qashash 28:29]
Selanjut... 

Friday, August 10, 2012

Israel allows Egypt attack helicopters in Sinai

JERUSALEM (Reuters) - Israel on Thursday granted an Egyptian request for Cairo to use attack helicopters in Sinai for the first time since a 1979 treaty which strictly limited the deployment of military force in the desert peninsula, a senior Israeli official said.  More...

‘Zionists Systematically Inflaming Islamophobia Across the Globe'
A mosque in the Midwestern US state of Missouri has been completely destroyed in a suspected arson attack, the second attack to hit the place of worship in a little more than a month.
Muslim Mosques in the US are filled with jubilance during the holy month of Ramadan.
The Monday incident came a day after a deadly shooting at a Sikh temple in the Milwaukee suburb of Oak Creek in Wisconsin, which took the lives of six people.
Sikh rights groups have reported a rise in bias attacks since the September 11, 2001 attacks. The Washington-based Sikh Coalition has reported more than 700 incidents in the US since 9/11.

More..
 


Inilah Perutusan Rasulullah SAW kepada Vatican

Baca yang berkaitan : Isi Surat Rasulullah SAW
Hari ini 2 Mei 2011, lebih 1.5 juta orang menghadiri majlis ‘beatification’ mendiang Pope John Paul II di Vatican. Kemudian tiba-tiba tersebar berita Osama Ben Laden si jutawan itu meninggal setelah sepuluh tahun dicari Yahudi di Pakistan dan Afghanistan negara sekutu Amerika. Mana logiknya? Apakah yang sedang ditakuti mereka? Adakah setelah membaca surat dari Rasulullah kepada Vatican ini, atau setelah dapat  menghidu kebangkitan akan berlaku tidak lama lagi di Malaysia ini? Setakat yang mereka siasat selama ini, mereka pun yakin surat ini asalnya satu ‘divine revealation’ bersumber dari Mekah.
Namun di negara Malaysia, surat ini menggemparkan mereka yang ambil kisah tentang agama Islam.
Selanjutnya...

Abuya Ghaib? Keajaiban Roh – disisi Allah tiada yang mustahil.

Kalau anda percaya adanya ilmu silap mata, mengapa anda tidak percaya adanya ilmu keajaiban roh? Bahwa roh itu sangat bekerja. Fiziknya dapat diubah dan ditukar dengan izin Allah .
Contoh, para malaikat itu dapat datang kepada Nabi Muhammad dengan wajah yang macam-macam, berbeza-beza rupanya. Seolah-olah fizik itu seperti baju yang dapat ditukar-tukar
Selanjutnya..

Tabung Taqwa & Perniagaan di Mekah

Kata orang Arab bangsa Melayu Malaysia itu adalah sebaik-baik umat…! MasyaAllah. Inilah bangsa yang dijanjikan

Patung Merlion yang pertama di Singapura, didirikan di Merlion Park, terkena panahan petir pada petang 28 Februari 2009, mengena bahagian atas kepala patung berbadan ikan dan berkepala singa ini.
Ketika kelahiran Rasulullah SAW ke dunia, tiang Istana Kisra tempat bersemayamnya Maharaja Rom bergegar, empat belas berandanya runtuh, air tasik besar Tiberia menjadi surut, Api Majusi yang belum pernah padam selama 1000 tahun padam tiba-tiba. Itu adalah petanda bahawa empayar Rom dan Parsi akan jatuh.

Pengalaman berjumpa Abuya setelah ‘pemergiannya’

Makam sementara Abuya di Pilin, Negeri Sembilan. 
Mp3 pengalaman Pak Ya boleh didengar di Box Net di sidebar blog ini : —- >

Keajaiban Abuya : diiringi malaikat?!
Dentuman Halilintar! mengiringi serbuan JAIS
Sheikh Dituduh Membuat Duit Palsu
Karamah yg dituduh sihir!
Karamah Lahiriah Sheikh Suhaimi - Bhg1,
Karamah Lahiriah Sheikh Suhami:Bhg 2-Ghaib!,
Ibadah & Amalan Sheikh Suhaimi

Buku ‘Barat Di Ambang Maut’ & ’7 Wali Melayu’

Akhirnya buku-buku  ini dapat didownload di internet. Maaf sebab version hitam-putih (photocopy) sahaja. Namun isinya sangat mahal kepada siapa yang mahu menimba ilmu. Download di sini

1.As Sayid Habib Nuh
2.Tokku Paloh
3.Tuan Tulis
4.Asy Sheikh Muhammad Said Al Linggi
5.Sheikh Muhammad Nor Al Kholidi
6.Tok Kenali
7.Tuan Hussein Kedah Al Banjari
 Kekuatan GISB menyamai kekuatan sebuah negara?

Dan Allah telah menjanjikan kepada orang-orang  beriman di antara kamu dan yang mengerjakan amal soleh, bahawa mereka sesungguhnya akan dijadikan khalifah yang berkuasa di muka bumi ini sebagaimana telah dijadikan khalifah orang-orang sebelum mereka, dan sungguh Dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diredhaiNya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar [keadaan] mereka, sesudah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentiasa’
An Nur: 55

 





 



 

.

No comments: