Saturday, July 19, 2014

Perutusan Penting : Untuk Semua Rakya Dan Pemimpin Malaysia

Dengan Hak Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani,

lzinkanlah hambaMu ini menuliskan tentang tajuk

"Warisan : Di sini Lahirnya Sebuah Cinta",
(Untuk semua rakyat Malaysia yang di lahirkan di Bumi Bertuah Ini)

Negara di mana hambaMu sedang berpijak sekarang. Engkaulah yang merezekikan hamba untuk melihat bumiMu di sebelah sini. Untuk menyaksikan perbuatan hamba­-hambaMu yang sangat menderhakaiMu. Lalu sesudah menyaksikannya, hamba tidak boleh membiarkannya begitu sahaja. Suatu usaha dan ikhtiar mesti dilakukan agar kebiadapan dan kesilapan itu tidak berterusan. Memerangi ideologi sesat anutan mereka itu hamba kira adalah satu jihad agar ia tidak terus meracuni fikiran, jiwa dan kehidupan manusia. Moga-moga tulisan hambaMu ini mendapat restu, rahmat, berkat dan pertolongan yang Engkau janjikan pada hamba-hambaMu yang berjihad.,

Tolong singkap tabir ilmu yang hakiki untuk menyuluh masalah ini dengan tepat. Sekaligus dapat membunuh budaya jahiliah yang mencengkam Barat kini yang ia telah menular ke seluruh dunia. Tanpa ilmu yang hakiki, yang mampu menumbangkan segala kekusutan fikiran hamba-hambaMu yang di Timur dan Barat ini, hamba kira tidak akan ada gunanya tulisan ini di baca oleh semua.

Sekali lagi, tiada gunanya Ya ALLAH, kerana akal terlalu lemah untuk mencari jalan penyelesaian yang tepat terhadap kekusutan yang maha rumit ini kecuali dengan ilmu hakiki yang Engkau ilhamkan ke dalam hati. Sungguh hanya Engkau saja yang tahu dan mampu menyelesaikan masalah manusia ini. Dan hamba cuma mengharapkan pertolonganMu kiranya layak bagi hamba mendapatkannya.

Kiranya tulisan ini benar dan berfaedah maka ia adalah milik Mu. Hamba cuma alat yang Engkau gunakan untuk tujuan murni itu. Tapi kiranya tulisan ini penuh kekurangan, hingga kurang bermutu, maka itu adalah kerana tidak layaknya hambaMu yang daif dan berdosa ini mendapat pertolonganMu. Lalu hamba akuilah kehinaan dan kelemahan diri. Di samping memohon keampunan dari Mu.

Akhimya, pinta hamba pada Mu Ya Allah, kiranya ada pahala dari tulisan ini maka tolong sampaikan pahala itu pada orang-orang yang telah berjasa memelihara dan mendidik serta mengajar hamba-Mu ini hingga mampu hamba menuliskan tulisan ini. Hanya ini yang dapat hamba balas kebajikan mereka. Mereka itu ialah ibu bapaku serta guru-guruku, khasnya guruku Abuya Putra Bani Tamin dan guru tareqat yang diberkati Sayidi Syeikh Muhammad bin Abdullah As Suhaimi dan seterusnya Amirul Mukminin Sheikh Ahmad Abdul Kadir Iskandar D'Zulkarnain

Dan segala yang baik itu, ya ALLAH, adalah kepunyaanMu.

Amin, ya ALLAH.

Berikut ini ialah senarai-senarai warga Malaysia dan  Pemimpin-pemimpin Peringkat Negara, Negeri-negeri, Daerah,Bandar, Kampung di Malaysia .

Pemimpim Pelbagai Parti Politik, NGO-NGO, Pertubuhan semua kaum serta kelab-kelab di Malaysia.





Paduka Ayahanda Dato' Mustafa  Datuk Paduka Karim



Isu-isu yang akan di perbincangkan :

1.    Apakah masih lagi relevan Sistem Politik Demokrasi  yang di praktikkan selama 57 Tahun selepas kemerdekaan?

" Jika kita hanya berpandukan pada akal semata-mata, pasti sukar untuk mencari formula bagaaimana untuk membuat perubahan sistem pemerintahan tinggalan penjajah British"

"REALITINYA HARI INI"
  • Semasa PRU 13, perpecahan di kalangan Bangsa Melayu begitu teruk, dimana 3 Parti yang mewakili orang-orang Melayu (UMNO, PAS dan KEADILAN) menjadi peminta sedekah kepada pihak minoriti.   
  • Isu-isu perkauman dan ugama hangat diperkatakan selepas PRU 13.  Hal ini jika tidaak dibendung, amat membahaya pada keamanan yang dikecapi selama ini.
  • Ancaman-ancaman dari musuh-musuh luar negara yang tidak pernah padam untuk melihat keamanan dan perpaduan yang terjalin selama ini hancur berkecai.
Sempena dengan bulan Ramadhan 1435 ini, marilah kita jadikan Surah At Takwir sebagai Petunjuk untuk semua.

Surah At-Takwiir

[1]
Apabila matahari dilingkari cahayanya (dan hilang lenyap);
[2]
Dan apabila bintang-bintang gugur berselerak;
[3]
Dan apabila gunung-ganang di terbangkan ke angkasa (setelah dihancurkan menjadi debu);
[4]
Dan apabila unta-unta yang bunting terbiar;
[5]
Dan apabila binatang-binatang liar dihimpunkan;
[6]
Dan apabila lautan meluap-luap bercampur-baur;
[7]
Dan apabila tiap-tiap diri disatukan dengan pasangannya;
[8]
Dan apabila anak perempuan yang ditanam hidup-hidup: ditanya, -
[9]
Dengan dosa apakah ia dibunuh?
[10]
Dan apabila surat-surat amal dibentangkan;
[11]
Dan apabila langit ditanggalkan dari tempatnya;
[12]
Dan apabila neraka dinyalakan menjulang;
[13]
Dan apabila Syurga didekatkan;
[14]
(Setelah semuanya itu berlaku), tiap-tiap orang akan mengetahui tentang amal yang telah dibawanya.
[15]
Oleh itu, Aku bersumpah dengan bintang-bintang yang tenggelam timbul;
[16]
Yang beredar, juga yang tetap pada tempatnya;
[17]
Dan malam, apabila ia hampir habis,
[18]
Dan siang, apabila ia mulai terang;
[19]
Sebenarnya Al-Quran itu, sungguh-sungguh Kalamullah (yang disampaikan oleh Jibril) Utusan yang mulia,
[20]
Yang kuat gagah, lagi berkedudukan tinggi di sisi Allah yang mempunyai Arasy,
[21]
Yang ditaati di sana (dalam kalangan malaikat), lagi dipercayai.
[22]
Dan sebenarnya sahabat kamu (Nabi Muhammad) itu (wahai golongan yang menentang Islam), bukanlah ia seorang gila (seperti yang kamu tuduh);
[23]
Dan (Nabi Muhammad yakin bahawa yang disampaikan kepadanya ialah wahyu dari Tuhan, kerana) demi sesungguhnya! Nabi Muhammad telah mengenal dan melihat Jibril di kaki langit yang nyata.
[24]
Dan bukanlah Nabi Muhammad seorang yang boleh dituduh dan disangka buruk, terhadap penyampaiannya mengenai perkara-perkara yang ghaib.
[25]
Dan sebenarnya Al-Quran itu bukanlah perkataan Syaitan yang kena rejam.
[26]
(Dengan yang demikian) maka ke manakah kamu hendak pergi (kiranya kamu masih menyeleweng dari jalan Al-Quran)?
[27]
Al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh penduduk alam:
[28]
Iaitu bagi sesiapa dari kamu yang mahu tetap teguh di atas jalan (Islam) yang betul.
[29]
Dan kamu tidak dapat menentukan kemahuan kamu (mengenai sesuatupun), kecuali dengan cara yang diatur oleh Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan seluruh alam. 



1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)