Tuesday, February 25, 2014

ORANG TIMUR PENCETUS DUNIA BARU ISLAM


Amerika dan dunia barat seperti singa tua yang sudah kehilangan taringnya.
Barat sudah menjadi kiblat masyarakat dunia termasuk dunia Islam sekian lama. Kini Barat cuba mengaburi mata dunia untuk menjadi superpower mutlak.  Sedangkan realitinya, Barat sudah tidak punya masa depan, apalagi untuk menerajui dunia.


Ulama di Malaysia ada buat kajian tentang perkara tersebut yang mengupas segala gejala yang memusnahkan Barat dan umat manusia seluruhnya. Buah fikiran orang Timur yang menulis bukan dari emosi tapi  berdasarkan pengalaman, pengamatan dan pandangan mata hati  yang tajam. Disenaraikannya satu persatu kepincangan  Barat yang selama ini terselindung di sebalik  kecanggihan teknologi dan kekuatan ketenteraan.

Diberitahu sebab musabab serta punca-puncanya dan diberinya jalan keluar yang terbaik untuk menyelamatkan Barat daripada kemusnahan  mutlak.

Memang ubat itu biasanya pahit untuk ditelan. Begitulah dengan buah fikiran orang Timur itu, mungkin terlalu pahit bagi orang Barat untuk menerima realitinya.Begitu juga dengan umat Islam yang telah sekian lama berkiblatkan Barat.

Namun Barat dan konco-konconya, kalau mahu selamat di era sekarang harus akur pada buah fikiran orang Timur. Kerana telah terbukti bahawa Timur sebelah sini kini sedang menerajui  kebangkitan Islam menuju kemuncaknya.

Sebagai buah fikiran orang Timur yang praktikal, mereka telah menggariskan strategi-strategi yang berkesan untuk memandu Barat ke jalan keselamatan. Inilah mesej penting dengan mengetengahkan Islam sebagai satu-satunya penyelamat. Barat yang sedang mengalami kekosongan ideologi, mahu tak mahu terpaksa akur pada seruan ini: Aslim taslam : Islamlah, nescaya kamu akan selamat!

Inilah perang fikiran dan perang sikap (lisanul hal) yang sangat seni kerana sasarannya adalah hati dan fikiran. Tidak ada kerosakan fizikal yang berlaku, namun ini yang lebih ditakuti oleh Barat. Bukan rahsia lagi bahawa Barat kini sedang dihantui oleh bayang-bayang ‘Kebangkitan Islam kali kedua' yang mereka telah kenal pasti akan muncul di Timur.

Segala pergolakan di Barat bahkan di seluruh dunia, samada positif mahupun  negatif, semuanya membawa petanda bahawa kebatilan kian musnah, kebenaran kian terserlah. Ini juga menandakan dunia sedang diproses menuju ke satu arah; kegemilangan Islam kali kedua yang dijanjikan Rasulullah melalui hadis-hadisnya. Manusia sejagat menunggu satu Dunia Baru yang akan menandakan kemenangan mutlak bagi kebenaraan dan tumpasnya kebatilan.

No comments: