Friday, September 3, 2010

Mustar Bona Ventura : BENDERA

sIapa Mustar Bona Ventura?

Ini maklumat beliau...<Petikan dari blognya>Saya adalah mustar bona ventura manurung yang lahir tepat pada tanggal 1 feb 1975 dengan bintang aquarius,saya dilahirkan dari asli orang tua batak yang hanya pekerja biasa-biasa dan saja dan ibu yang hanya menjadi tulang punggung keluarga kami…..saya dilahirkan dikota hujan bogor.dan selesaiakan sekolah dasar di SD negeri pabrik gas III bogor,menyelesaikan sekolah menengah pertama Kristen (SMPK)bogor,dan melanjutkan sekolah menengah atas di sekolah menengah atas Katholik Budi Mulia(BM) Bogor.dan pada tahun 1994 saya mendaftarkan diri dikampus uki,tapi pada tahun 95 baru mulai aktif kuliah,karena pada thn 1994 saya coba kursus dibandung untuk bisa masuk di univ katholik parahayangan bandung namun gagal masuk,lalu kemudian saya melanjutkan kuliah di Universitas Kristen Indonesia(UKI) fakultas ekonomi jurusan akuntansi…saat ini juga belum lulus kuliah dan masih CSE(calon sarjana ekonomi) dan ini masih menjadi tanggung jawab beban hutang yang harus aku lunasi pada kedua orang tua saya,keluarga saya dan juga pada adik-adik tercinta saya dan juga kekasih hati saya yang baik hati……tetapi belum tau kapan akan lulus dan dapatkan gelar sarjana.

 Siapa Adian Napitulupu ?
Maklumat dari blog Adian Yunus Yusak Napitupulu, SH adalah putera ketiga dari 4 putera pasangan Ishak Parluhutan Napitupulu, SH dan Soeparti Esther. Ayahnya adalah pegawai negeri sipil yang sempat menjabat sebagai Kepala Kejaksaaan Negeri di Kotamobagu (Sulawesi Utara), Barabai (Kalimantan Selatan), Kupang (Nusa Tenggara Timur) dan terakhir menjabat di Kejaksaan Agung RI sebelum pada akhirnya meninggal dunia pada saat Adian baru berusia 10 tahun.
Aktivitas pergerakan Adian dimulai pada akhir tahun 1991 ketika ia bekerja menjadi buruh dengan upah Rp 3.000 / hari di pabrik kayu di Total Group di kawasan Industri Marunda. Setelah ditangkap pukul 2 pagi dan di tahan di Polsek Cilincing Jakarta Utara dan dinterogasi terkait keterlibatannya dalam 5 kali Demontrasi dan pemogokan di Pabrik, Adian kemudian diberhentikan dengan tidak hormat.
Tahun 1992 Adian mendaftarkan diri dan diterima menjadi anggota Gerakan Mahasiswa Kristen Indonesia Cabang Jakarta. Dua tahun Berikutnya Adian beserta 4 orang kawannya membentuk Kelompok Diskusi Prodeo di sebuah rumah petak ukuran 4 x 8 meter di daerah Kramat Jati. Kelompok Diskusi ini dibiayai dari oleh 3 Supir dan 6 Kondektur bis PPD dari Depo H Simpang Hek Jakarta Timur.


Pendidikan:
SMPN 166 Jagakarsa, Jakarta Selatan.
SMUN 49 Jagakarsa, Jakarta Selatan.
SMUN 55 Duren Tiga Jakarta Selatan.

Fakultas Hukum Universitas Kristen Indonesia.

Organisasi dan Aktivitas :
- Gerakan Mahasiswa Kristen Indonesia 1992.

- Pendiri kelompok Diskusi ProDeo 1994.

- Senat Mahasiswa Fakultas Hukum Univeristas Kristen Indonesia 1994.

- Posko Pemuda dan Mahasiswa (DPP PDI Jl Diponegoro 58) 1996.

- Sekretaris Eksekutif Lembaga Bantuan Hukum Nusantara (LBHN)Jakarta 1996.

Oleh RAJA SYAHRIR ABU BAKAR
syahrir.bakar@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 2 Sept. – Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq diminta menjelaskan hubungannya dengan pemimpin Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) bagi memastikan tiada unsur pengkhianatan dilakukan ke atas Malaysia.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, ‘hubungan’ di antara Jahabar yang juga ketua pengarang portal berita propembangkang itu dengan pemimpin Bendera mungkin boleh membetulkan keadaan yang berlaku disebabkan kempen anti-Malaysia anjuran pertubuhan itu.

Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim
“Saya mendapat tahu Jahabar ada hubungan dengan tiga pemimpin kanan Bendera iaitu Mustar Bona Ventura (Koordinator Bendera), Adian Napitulupu dan Serdi Semaun.

“Mungkin hubungan itu bersangkut-paut dengan siri provokasi dan penghinaan ke atas kepentingan Malaysia di Indonesia atau Jahabar sekurang-kurangnya boleh menasihatkan Bendera mengenai hal itu jika benar mereka ada kaitan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Kisah-kisah lalu

Provokasi media dan benteng demokrasi rakyat Indonesia didalangi pihak ketiga

Oleh MONOSIN SOBRI

Memetik laporan weblog yang menamakan halaman tersebut sebagai Digital Journal, 26 September 2009, sekumpulan rakyat Indonesia yang menggelarkan dirinya sebagai Benteng Demokrasi Rakyat bercadang untuk menyerang Malaysia pada 8 Oktober 2009.

Kumpulan tersebut ditubuhkan pada tahun ini, iaitu semasa kempen pemilihan presiden Indonesia berupaya menarik perhatian segelintir rakyat Indonesia untuk melakukan sweeping terhadap rakyat Malaysia di Indonesia menggunakan buluh runcing dan membakar bendera Malaysia di Kedutaan Malaysia di Jakarta pertengaahan September lalu.

Kumpulan yang anti Malaysia itu dilihat tiak mengendahkan permohonan maaf dan tidak cuba memahami permasalahan sebenar yang cuba digembar-gemburkan oleh media mereka yang mengalami kejutan besar apabila diberikan ruang kebebasan yang besar sejak kejatuhan pentadbiran Suharto pada tahun 1998. Selanjutnya...




++++++++++++++++++++++++

Rayuan Anak kecil ,

Kepada saudara-saudaraku di Malaysia dan Indonesia.  Apa untungnya jika kita bersengketa?  Apa untung kita berpecah belah? Cukuplah kita telah dianiaya oleh penjajah2 Belanda, Inggeris dan Portugis. Kita semua baru setahun jagung kecapi kemerdekaan dari penjajah2.

Masihkah kita ingat lagi pada tahun 1490 bagaimana Empayar Majapahit 11 di Kelantan telah diserang oleh Melaka sedang disaat itu Empayar Majapahit 11 punyai kelemahan kerana sedang berperang dengan Siam.  Selepas itu mulailah kita jadi lemah dan seterusnya kita dijajah beratus-ratus tahun.


Kita semua adalah serumpun.

Setiap umat digilirkan untuk memerintah dunia.  Bukan kini adalah masanya dalam Jadual Allah dalam Era Kasih Sayang yang bangsa kita bakal memerintah dunia?  

Kalau tahun 1490 kita berpecah... jadikan sekarang ini sebagai cerminan 90 4 1  iaitu mengambil contoh Perlembagaan Pertama Dunia dan terbukti berjaya takluk dunia dan memberi keadilan kemakmuran kepada semua tanpa kira bangsa dan ugama. PIAGAM MADINAH. 


Negara Madinah ini berpijak pada prinsip yang dinyatakan Allah Taala dalam firman-Nya:

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ

Maksudnya: “Sesungguhnya Allah menyuruh berlaku adil, dan berbuat kebaikan, serta memberi bantuan kepada kaum kerabat; dan melarang daripada melakukan perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar serta kezaliman. ia mengajar kamu (dengan suruhan dan laranganNya ini), supaya kamu mengambil peringatan mematuhiNya.” [al-Nahl: 90].

Dalam ayat ini menyatakan bahawa prinsip seorang mukmin sama ada sebagai individu, keluarga, sosial, dan negara adalah:

Pertama: Keadilan

Kedua: Berbuat Ihsan

Ketiga: Menyambung silaturrahim

Keempat: Melarang kemungkaran

Maksud berbuat keadilan adalah menegakkan Tauhid kepada Allah Taala. Maka inilah sebesar-besar keadilan yang perlu ditegakkan kerana firman Allah Taala:

إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ

Maksudnya: “Sesungguhnya Syirik itu adalah kezaliman yang sangat besar”. [Luqman: 13].

Berkata Ibn Abbas Radiallahu anhuma ketika mentafsirkan makna ‘Keadilan’ dalam ayat ke-90 surah al-Nahl di atas: “Menyaksikan bahawa Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah”. [Ibn Kasir: 4/595].
 ...................
---------------------------


 Dibawah ini adalah petikan dari Sangtawal
Sememangnya dunia sudah hampir kiamat.Cuma manusia yang lalai dan kuat berangan-angan saja yang sengaja tidak mahu membuat persediaan untuknya walaupun sudah sekian banyak tanda-tanda dunia hampir kiamat seperti apa yang telah dinyatakan oleh Allah swt melalui lidah para rasulNya telah berlaku.

Disini saya ingin memetik tulisan Ustaz Jaafar Bin Salleh dalam bukunya : 3 Tokoh Bakal Menakluk Dunia : Al-Mahdi-Dajjal-Nabi Isa Al Masih , m/s 65 :

[[ Nabi saw bersabda,maksudnya : “Akan muncul nanti tiga perkara (buruk) sebagai tanda hampir kiamat ;

1.Tempat makmur (masjid) telah lengang dan tempat lengang (pasar dan tempat hiburan) telah makmur (dikunjungi ramai).
2.Orang berjuang dan berjihad secara tunjuk perasaan (demonstrasi)
3.Seseorang menggesel amanah seperti unta menggesel badannya di pokok kayu”

(Hadis Riwayat At-Tabrani dalam Al-Kabir)

Ketika mengulas hadis di atas , ‘Allaamah Mufti Brunei dalam kumpulan fatwanya bilangan 30, halaman 164 membuat komentar, katanya: “Salah satu perkara yang timbul sekarang ini di kalangan orang islam ialah mereka mengikut cara orang Eropah atau cara barat, iaitu mereka berarak di jalanan dengan meninggikan suara dan menjerit-jerit menzahirkan tuntutan mereka, dengan beriktikad bahawa cara itu adalah suatu jihad.Sedangkan Nabi saw telah mengkhabarkan bahawa perbuatan berjuang cara berarak di jalanan dan memekik-mekik itu sebagai mengikut cara orang jahiliah yang bukan islam”

Sabda Nabi saw ,maksudnya :

“Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara keji dan menjerit-jerit di jalanan” (Hadis Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir) ]]

************

Wahai saudara se-islamku, mengapa harus kita berdemonstrasi jika itu adalah amalan yang dibenci oleh Allah dan Rasulnya???

Kebelakangan ini timbul pelbagai isu yang boleh memecah belahkan umat islam di Nusantara.Tidak terfikirkah oleh kita bahawa dalam setiap apa yang berlaku dalam masyarakat islam itu, pasti ada dalangnya.Sudah pasti dalangnya itu adalah mereka yang bersekongkol dengan Iblis-Dajjal!

Setelah demonstrasi baju merah yang bermandi darah di Thailand sedikit reda, kini timbul pula ketegangan antara Malaysia- Indonesia. Kumpulan-kumpulan yang mendakwa mereka anti-Malaysia juga menggunakan baju dan bendera yang berwarna merah bercampur putih.Mereka juga bermain dengan darah!!!

Kumpulan BENDERA (Benteng Demokrasi Rakyat Malaysia ) telah melakukan kempen mengumpul cap jari berdarah dan dengan sengaja membuat provokasi menggesa Indonesia menjadikan Malaysia sebagai wilayah ke-34 Republik itu!

Cara mereka ini seakan-akan apa yang berlaku di Thai..

No comments: