Tuesday, April 24, 2012

Kelab Kasih Sayang 3 in 1 : PERKASA & DINAMIK


Sebagai menyahut Titah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bertitah rakyat Malaysia perlu menjadi warga yang perkasa dan dinamik bagi memastikan negara mencapai status negara maju menjelang 2020, maka sebagai satu usaha dari rakyat ini yang taat dan patuh kita tubuhkan
Kelab Kasih Sayang 3 in 1 pada 24.4.2012


"Bukan sahaja tinggi penguasaan ilmu pengetahuan dan kemahiran tetapi juga tinggi nilai akhlak, moral dan etikanya," titah baginda pada Istiadat Pertabalan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 di Istana Negara hari tersebut.

Idea penubuhan ini oleh DP Ayahanda Soria Ramli pada permulaannya melalui Group Facebook dan telah menjemput Ayahanda-Ayahanda dari seluruh negara untuk bersama-sama bersatu hati bersama dalam Jadual Tuhan Kebangkitan Dari Timur di Era Kasih Sayang.

Pada asasnya matlamat utamanya berdasarkan prinsip yang terkandung dalam Piagam Madinah dan selari dengan Gagasan 1 Malaysia.

Prinsip-prinsip:

1. Keadilan (Tauhid Pada Allah)
2. Silaturrahim
3. Kebajikan
4. Cegah kemungkaran


Pada peringkat permulaan SEMAIAN benih Kasih Sayang ini di mulakan dengan secara Online melalui Group Facebook dan seterusnya DP Ayahanda Soria Ramli akan mengadakan pertemuan dengan Ayahanda-ayahanda di seluruh negara untuk berbincang dan mendapatkan buah fikiran untuk mantapkan lagi kelab ini.

Photobucket




No comments: