Wednesday, July 18, 2012

Empayar Melayu : Ladang Kurma di Madinah

Ladang kurma yang di milikki oleh GISB ini terletak berhampiran dengan Jabal Bhaida ataupun dikenali juga dengan nama bukit magnet di Madinah.   Kalau sesiapa yang pernah datang sini insyAllah tau tentang satu kawasan yang bila kita naik kereta dan free kan gear,kereta itu akan ditarik oleh bukit magnet tu dan boleh berjalan sendiri hingga mencapai kelajuan 125km/jam.   Jadi,laluan ke ladang kurma ni memang antara yang utama jugalah bagi para pengunjung.


 Berlatar belakangkan Banjaran Uhud,ladang kurma ni betul-betul mengembalikan nostalgia Rasulullah dan para sahabat satu ketika dulu. Menurut ceritanya,ladang kurma ni dulu ialah milik seorang sahabat Rasulullah iaitu Saidina Zubair Al Awwam. Moga keberkatannya teruslah mengalir hingga ke detik ini.


5 artis ke Istana RSA HARAIMAIN, Ladang Kurma  & Chalet Nur Muhammad

Sebahagian beberapa minit sedutan video Profil GISB yg asalnya selama satu jam. Adakah benar kekuatan jemaah GISB hampir menyamai kekayaan sebuah negara, dengan aset hampir RM1000 juta? Benarkah kekuatan GISB adalah 100 kali ganda kekuatan Arqam? Saksikan sedutan Profil ini.


No comments: