Tuesday, July 31, 2012

Bayangan CD Korporat Profile GISB – Terbaru ( UPDATED! )

Berikut adalah petikan isi utama dari CD Korporat Profile GISB. Teks ini asalnya adalah terjemahan semula dari teks Bahasa Inggeris (Google Translate). Saya sarankan pembaca dapatkan sendiri CD Korporat Profile GISB selama 60 minit, yang dijual kepada umum. Dipersembahkan seperti skrip teater, meriah dengan sajak dan nasyid perjuangan, serta visual-visual menarik.


Abuya Ashaari Muhammad sudahpun wafat. Kembali ke alam roh tempat di mana dia berasal. Kembali ke hadrat Allah dalam keadaan Imam Mahdinya belum juga datang-datang.
Beliau pergi meninggalkan jadual Allah yang tidak sempat disempurnakannya. Pergi tanpa menunaikan janji Allah yang beliau janjikan.
Beliau pergi sebelum berhasil menjadikan Malaysia Daulah Islamiyah yang dia pernah mendakwa dirinya akan menjadi Perdana Menteri! Beliau juga gagal untuk membuktikan dirinya sebagai Satria Piningit yang juga dikenali sebagai Presiden Indonesia sebuah Negara Islam, seperti yang dinyatakan di dalam buku terakhirnya: Tsunami Membuktikan bahawa Abuya adalah Putra Bani Tamim dan Satria Peninggit.
Walau bagaimanapun, ‘Pemilik’ Tsunami seperti yang didakwanya ini telah pergi apabila semua orang sudah merasakan bahawa adalah tidak mustahil bagi beliau untuk mencapai cita-citanya, kerana beliau telahpun berjaya membina suatu kebangkitan besar-besaran walaupun keadaan fizikalnya terjejas dengan teruk oleh sakitnya.
Tetapi sekarang, setelah 2 tahun sejak pemergian beliau, dunia kini seperti gempar kerana syarikat GISB yang ditinggalkannya jadi begitu besar dan meriah sekali. Seolah-olah Abuya tidak mati. Jika beliau betul mati tentu syarikat beliau turut mati dan lesu.
Saksikanlah bagaimana syarikat antarabangsa yang berpusat di Malaysia ini memulakan perjuangannya dan kini disempurnakan untuk merealisasikan janji Allah Untuk Akhir Zaman.
Kewujudan Syarikat Global Ikhwan Sdn Bhd adalah hasil atau buah yang terbit dari kerinduan dan kasih sayang Abuya kepada Allah dan Rasul-Nya yang terlalu mendalam.
Pada masa ini GISB berpusat di Makkah dan Madinah, di bumi yang agung, tempat di mana terciptanya sejarah Islam yang sungguh agung, diwujudkan oleh peribadi-peribadi agung : yakni Rasulullah SAW dan para sahabat. Sekarang, kita juga menikmati keagungan itu, di sini di Makkah dan Madinah.
Allah memilih Makkah untuk menjadi Ibu Kampung, Ummul Qura, kampung halaman Nabi, kampung yang penuh keberkatan ini mampu menjadi makmal dan kilang untuk melahirkan peribadi -peribadi agung yang mempunyai jiwa yang luar biasa besar bagi kebangkitan Islam besar-besaran untuk kali pertama. Dan kini sedang melakukan kebangkitan ke 2 Islam yakni untuk zaman yang akhir (era kita sekarang).
Abuya dan Arqam terus disebut oleh orang walaupun kedua-duanya telah ‘mati’. Ramai yang menganggap bahawa habislah Global Ikhwan apabila Ashaari mati. Walau bagaimanapun, Profil ini adalah hujah untuk menafikan kenyataan di atas. Sesuatu yang sangat tidak dijangka telah terjadi. Di atas kematian Abuya, Global Ikhwan Sdn Bhd telah berkembang pesat untuk menjadi lebih subur daripada sebelumnya. Tidakkah ini bermakna bahawa Arqam dan Abuya sebenarnya belum mati? Kebenaran dari Allah yang demikian kekuasaanNya, sudah tentu mampu mewujudkan hal seajaib ini. Jadual Allah yang Abuya perkenalkan dan perjuangkan kelihatan terus berlaku. Kematian Abuya yang berlaku dalam jadual Allah ini, jangan-jangan bukan kematian biasa. Sama-sama kita tunggu dan lihat. Bagaimana Jadual ini atau janji Allah itu mencipta kesudahannya. Bukankah Allah itu tiada yang mustahil baginya?
Sheikh Fakhrurazzi Asahaari berkata, sebagai anak Abuya yang telah dididik oleh Abuya sejak zaman kanak-kanaknya, beliau adalah hujah untuk mengesahkan kebenaran itu.. Kebenaran mengenai ketepatan kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh Bonda Wasilah Ummu Jah. Kebenaran tentang apa yang telah dilaksanakan di GISB sejak pemergian permusafiran Abuya Attamimi ke alam roh. Segala-galanya adalah benar. Beliau sangat percaya dengan semua ini kerana setakat yang diiingatnya, Abuya Ashaari Muhammad telah memberikan segala panduan sepanjang umurnya, untuk membolehkan beliau sangat menyokong penuh Ummu Jah, ibu-tirinya, ibu dalam perjuangannya. Sesungguhnya semua yang menjadi kenyataan di GISB adalah ilham dari team RSA – Rasulullah, Sayidi Sheikh( Imam Mahdi) dan Abuya, kepada Bonda Umu Jah selaku Wasilah mereka. (pengantara) *Sebagai tipu daya kerajaan ghaib kepada musuh-musuh Islam – HWP*
Arqam, nama yang telah lama dikebumikan tetapi ia datang kembali untuk hidup semula. Serupa dengan pemiliknya, Ustaz Asaari Muhammad yang fizikalnya telah dikebumikan tetapi namanya terus hidup dengan ketara dan mencapai populariti yang semakin menjadi-jadi. Arqam dan Ashaari, sesungguhnya adalah dua nama yang semakin dihargai oleh dunia tetapi semakin digeruni musuh-musuhnya.
Pada masa ini, ramai orang di dalam dan di luar negara ini yang sibuk bertanya tentang Al-Arqam.
Jika kita ingat semula zaman Al-Arqam, semasa itu orang ramai amnya berkata pergerakan itu perlu diharamkan, terdapat pro dan kontra. Walau bagaimanapun, selepas ia diharamkan, orang ramai masih menghubungkaitkan perkataan ‘Arqam’ dengan Global Ikhwan. Sama juga dengan Abuya. Abuya, yang jasadnya dikatakan sebagai telah dikebumikan pada tahun 2010. Sekarang orang mahu bercakap mengenai Abuya lagi dan kejayaan perniagaannya yang masih subur di seluruh dunia.
Rakyat telah mula sedar walaupun Abuya tidak ada lagi, mereka masih merasakan kehadirannya.
Itu adalah apa yang kita dengar dan ia telah dikatakan oleh orang-orang yang pulang dari Makkah, dan dari ramai orang lain juga. Mereka berkata, “Oh! Arqam sudah berada di Makkah. Mereka mempunyai unta, kuda dan banyak lagi haiwan lain di ladang mereka. Jadi, seolah-olah Abuya ada di sana”.
Nampaknya sesetengah orang tertanya-tanya tentang Abuya: dia dikatakan telah mati tetapi jemaahnya adalah lebih hidup dan mantap serta berkembang pesat di seluruh dunia.
Jadi apa yang dimaksudkan ialah bahawa terdapat kumpulan orang-orang yang yakin bahawa Abuya tidak lagi mati dan satu lagi kumpulan orang-orang yang yakin Abuya benar-benar telah mati.
Secara logik, dengan perginya Abuya sahaja, jemaah ini tidak akan bertahan. Abuya meninggal dunia pada tahun 2010, kini kita adalah pada tahun 2012. Sejak itu, jemaahnya berkembang hingga ke Frankfurt, Makkah, Madinah, bermakna pertumbuhan itu malah lebih cepat daripada sebelumnya.
Inilah apa yang dimaksudkan dengan cakap orang sebagai ‘hidup semula’. Sama dengan apa yang sedang berlaku di Malaysia, di mana orang mengaitkan Kelab Poligami Ikhwan dan Kelab Taat Suami dengan Al-Arqam, dilakukan oleh orang-orang Al-Arqam. Maka jika Abuya mati, nescaya semua perkara ini tidak ada. Ini adalah perkara-perkara yang membuat orang bercerita semula tentang Al-Arqam, dan sekali lagi bercakap mengenai Abuya. Ini menunjukkan bahawa Abuya tidak lagi mati.
Nama rasmi Al-Arqam pada masa ini adalah Global Ikhwan Sdn Bhd (GISB). Ia mempunyai 500 BOD (Lembaga Pengarah) dari lelaki dan perempuan. Ahli GISB seramai 4000 orang. Mereka berada di 42 Zon GISB di seluruh dunia.

# Zon Utama ( Putrajaya, Selayang) : Zon Sarawak 3 (Sibu)
# Zon Ibu Pejabat ( Makkah) : Zon Makassar
# Zon Pusat ( Damansara) : Zon Sumatra 3 ( Palembang)
# Zon Tengah ( Segambut, Bukit Bintang) : Zon Australia Zon 2 ( Geraldton)
# Zon Singapura : Zon Timur Tengah 1 (Jordan)
# Zon Selatan (Kluang, Batu Pahat) : Zon Australia 1 (Perth)
# Zon Pahang (Temerloh) : Zon Khurasan 1 (Uzbekistan)
# Zon Melaka & Negri Sembilan : Zon Timur Tengah 3 (Mesir)
# Zon Barat ( Bandar Country Homes, Shah Alam, Ginching) : Zon Eropah 3 (Frankfurt, Jerman)
# Zon Perak (Ipoh) : Zon Timur Tengah 2 (Syria)
# Zon Pulau Pinang ( Lahar Yooi) : Zon Eropah 1 (London, Manchester, England)
# Zon Kedah (Jitra, Alor Setar) ) : Zon Timur Tengah 4 (Madinah)
# Zon Kelantan : Zon Australia 3 (Canberra)
# Zon Utara ( Perlis, P.Langkawi) : Zon Khurasan 2 (Yunnan)
# Zon Pantai Timur ( K.Terengganu) : Zon Thailand 1 (Satun)
# Zon Sabah 1 ( Kota Kinabalu) : Zon Thailand 2 (Bangkok)
# Zon Sabah 2 ( Lahad Datu) : Zon Thailand 3 (Chiengmai)
# Zon Sarawak 1 ( Kuching ) : Zon Papua
# Zon Sarawak 2: Zon Eropah 2 (Perancis)
# Zon Sumatera 1 ( Pekanbaru) : Zon Jawa 2 (Bandung)
# Zon Jawa 1 ( Sentul, Jakarta) : Zon Sumatera 2 (Medan)
Nampaknya GISB sedang melagang tapak perjuangan untuk membentuk tapak sebuah empayar Islam seperti yang dinyatakan dalam Hadis. Asasnya di Malaysia, dengan 300 BOD lelaki dan 200 ibu, bersama-sama dengan 4000 ahli sebagai pembantu. Tanpa ragu-ragu kualiti mereka sebagai manusia itu tentulah cukup tinggi untuk memikul tanggungjawab sebesar yang dicita-citakan. Penyusunan zon semula secara berkembar adalah satu langkah karamah yang telah mempercepatkan pembukaan zon GISB antarabangsa yang baru. Pencapaian GISB ini bukanlah dibuat oleh manusia biasa. Abuya Syeikh Imam Ashaari Muhammad At Tamimi, pemimpin roh itu sebenarnya sedang menelusuri hadis akhir zaman di bumi ini secara roh. ‘Orang roh’ itu walaupun wafat, tetapi terus mampu untuk berjuang. Lihatlah Rasulullah, keluarganya dan para sahabat, sebenarnya mereka masih meneruskan perjuangan mereka secara rohaniah, mereka mampu mengukuhkan dan mengembangkan agama lebih-lebih lagi selepas kewafatan mereka.
GISB yang kini beroperasi di 42 zon di hampir 3/4 bahagian dunia, dengan 500 pemimpin lelaki dan perempuan dan 4,000 ahli sepenuh masa, adalah jemaah yang telah dijanjikan oleh Allah untuk menyempurnakan Kebangkitan Semula Islam ke-2 di akhir zaman iaitu di zaman ini berdasarkan dari hadis Nabi Muhammad SAW.
Dari Abu Khuzaifah RA, Rasulullah SAW telah berkata, yang bermaksud;
“Telah berlaku zaman kenabian keatas kamu, maka berlakulah zaman kenabian itu sebagaimana yang Allah kehendaki, kemudian Allah mengangkat zaman itu apabila Dia telah berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian berlakulah zaman yang berjalan seperti mana zaman kenabian ( minhaj nubuwwah). Maka berlakulah zaman kekhalifahan itu sebagaimana yang Allah kehendaki, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia telah berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan yang menggigit (zaman fitnah -keamiran/beraja /zaman kesultanan ). Berlaku zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya juga, apabila Dia telah berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan kuku besi (zaman pemerintahan diktator dan demokrasi) dan berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian berlaku pula zaman khalifah yang berjalan diatas cara hidup zaman kenabian.
(Hadis Riwayat: Ahmad, Abu Daud dan Termizi.)
500 pemimpin lelaki dan perempuan di GISB dinamakan Ikhwan oleh Abuya, manakala baki 4,000 anggota itu dinamakan Asoib. Mereka mempunyai dua watak dan peranan yang tersendiri: abid dan pejuang. Semua ini adalah dirujuk kepada hadis Rasulullah SAW.
Sesungguhnya Abuya melagang perjuangannya dengan merujuk segala-galanya di atas asas Al Quran dan Hadis. Abuya menekankan bahawa Allah mempunyai JadualNya untuk akhir zaman.
Melalui lidahnya, Rasulullah mensabdakan jadual Allah dan Abuya bergerak menelusuri hadis-hadis tersebut. Tujuannya adalah untuk menagih dan merealisasi apa yang Allah dan Rasul-Nya telah jjanjikan untuk umat di zaman akhir ini, yang ditinggalkan oleh Nabi kira-kira 1,400 tahun lalu.
Sebelum ini, dalam sejarah, Allah melantik Nabi dan Rasul hanya setiap 300 atau 700 tahun. Bayangkanlah nasib umat Iman dan Islam sekarang, selepas ditinggalkan oleh Rasulullah saw hampir lebih 1,400 tahun lalu.
Percayalah kita sedang hidup di akhir zaman, di Zaman Jahilliyah kedua, dalam era Muhammad Kedua sedangkan Roh Nabi Muhammad tetaplah aktif memainkan peranan di zaman ini sebagai Nabi Akhir Zaman.
Dan Abuya datang di muka bumi sebagai satu-satunya Pemimpin Islam di Asia Timur (Far East) yang menjadikan perjuangan beliau sebagai perjuangan Muhammad 2, iaitu Imam Mahdi yang di belakang tabirnya adalah Roh Rasulullah. Abuya sangat inginkan Daulah Islamiyah dan Empayar Islam yang telah dijanjikan oleh Allah itu. Bukan untuk dirinya tetapi untuk Islam, untuk dunia mengagungkan Allah dan membanggakan Nabi semula.
Nama Ikhwan dan Asoib, abid dan pejuang, dijumpai dalam Hadis yang diwarisi dari Rasulullah saw kepada kita. Selama 34 tahun, usaha Abuya di GISB telah melahirkan individu-individu abid dan pejuang di awal kurun hijrah. Kami optimis bahawa di kalangan ramai umat Islam yang sedang menunggu Imam Mahdi, jemaah Abuyalah yang paling menonjol dalam pencapaiannya hingga ke hari ini.
Tidaklah mustahil bagi Allah untuk membuat kematian Abuya itu sebagai kematian yang ‘luar biasa’, yakni ghaib, kerana selepas pemergiannya, jemaahnya kian memungkinkan janji Allah atau jadual Allah (seperti yang disebut oleh beliau), boleh berlaku. Mari kita tunggu dan lihat, jika cita-cita Abuya untuk memerintah Malaysia dengan Islam sebelum ini, akan ditunaikan oleh Allah pada akhirnya.
Sungguh tidak disangka sejak media Malaysia telah mengisytiharkan Abuya Ashaari sebagai mati 2 tahun lalu, pusat operasi syarikat itu telah berjaya berpindah ke Haramain iaitu kota-kota Makkah dan Madinah. Pada masa ini, terdapat 4 projek dengan status 5-bintang, 2 di Makkah dan 2 yang lain adalah di Madinah sebagai projek Zon Ibu Pejabat. Orang-orang etnik Arab dari semua lapisan masyarakat, atas hingga ke bawah sangat menerima dengan menawarkan sokongan dan kerjasama yang sungguh besar, bertaraf 5-bintang juga. Manakala di rantau Timur Tengah, di Jordan, Syria dan Mesir, Global Ikhwan Sdn Bhd telah wujud dengan mantap sekali, memeriahkan pengaruh Malaysia dalam masyarakat.
Benar, Abuya telah berjaya mendidik peribadi Ikhwan dan Asoib  menjadi abid dan pejuang, maka syarikat ini tiba-tiba menjadi besar dan sekuat ini. Oleh itu, tidak mustahil lagi, GISB mampu menerajui Daulah Islamiyah di rantau Asia sebelum mentadbir sebuah empayar Islam di peringkat dunia, di bawah pemerintahan dua pemimpin roh yang dijanjikan, Imam Mahdi dan Putra Bani Tamim.
GISB menjadikan Allah dan Rasul sebagai Modal mereka. Mengucapkan perkataan ‘Abuya tolong’ yakni kod laluan atau nombor pin untuk keluarnya kekayaan Allah dan RasulNya,  tuan punya Kerajaan Ajaib. Ia tidak sama sekali menyandar wang kepada sistem perbankan konvensional (Yahudi). Global Ikhwan Sdn Bhd menjadikan bank Tuhan sebagai sumber semua keperluan syarikat bagi membangunkan sistem kehidupan Islam seperti wang, kepakaran, strategi, pengetahuan, cahaya, rahsia, ubat dan anak kunci kepada segala kejayaan. Maka untuk itu, Abuya Putra Bani Tamim telah menyediakan satu pakej ibadah yang wajib untuk semua ahli menerima dan mengamalkannya, yakni  Pakej Mensucikan Roh Nur Muhammad.
Sebenarnya, satu kesilapan besar yang dibuat oleh umat Islam hari sekarang adalah tidak memasukkan program khas untuk menyucikan roh mereka dalam agenda harian mereka. Allah amat memerintahkan hamba-hambaNya untuk menyucikan jiwa. Apabila jiwa atau roh dibersihkan, hasil yang paling besar ialah, umat Islam mampu untuk melantik Tuhan sebagai ‘modal’ dalam kehidupan dan perjuangan mereka. Hanya dengan itu umat Islam akan menjadi kuat. Global Ikhwan Sdn Bhd telah berkembang lebih hebat disebabkan faktor ini.
Bank Allah termasuklah orang kaya dan berada yang sanggup membelanjakan harta mereka untuk pembangunan masyarakat model yang menegakkan cara hidup Islam secara total. Untuk memproses hati orang-orang kaya untuk sanggup berkorban habis-habisan dalam perjuangan bukan satu tugas yang mudah. Oleh itu, cara untuk melakukannya adalah dengan meminta roh Abuya sebagai pemimpin untuk membantu dengan nama Allah, Rasul dan Imamul Mahdi, untuk memproses hati orang-orang kaya. Sesungguhnya, (tawassul) ini adalah rahsia besar yang disembunyikan oleh orang-orang Yahudi yang menutupnya rapat-rapat dari pengetahuan umat Islam. Tetapi Global Ikhwan Sdn Bhd telah melaksanakan formula ini yang telah terbukti berhasil. Sesungguhnya Allah memberi bantuan kepada umat Islam kerana taqwa. Iaitu, roh pemimpin yang bertaqwa, mampu untuk aktif untuk melaksanakan apa sahaja yang mereka sasarkan demi menjayakan perjuangan mereka. Ambilan mereka adalah daripada Kerajaan ghaib Allah.
Perjuangan Abuya melalui Global Ikhwan Sdn Bhd tidak bersandar kepada mana-mana bank tetapi menekankan perhubungan dengan Allah dan Rasul. Ini telah terbukti dari pengalaman bagaimana Abuya mengambil alih satu syarikat pemprosesan ayam Melayu di Lahar Yooi Pulau Pinang, yang telah muflis dengan hutang dengan bank dan pembekal ayam yang berjumlah lebih RM6 juta. Masalah ini tidak boleh diselesaikan oleh mana-mana pihak. Ahli yang terlibat telah diminta untuk memperhebat dan membanyakkan tawasul dengan berkata ‘Abuya tolong’ ‘ Abuya tolong ‘ ‘ Abuya tolong ‘ jayakanlah projek ayam ini dan selesaikan semua hutang kilang ini’. Dengan mengatakan ‘Abuya tolong’, hakikat sebenarnya adalah meminta pertolongan dari Allah. Kami juga telah diminta untuk menjaga kasih sayang dan perpaduan. Bila ini berlaku maka malaikat-malaikat, roh-roh suci para rijal akan datang memberi bantuan mereka. Begitu juga, kami telah diminta untuk menjaga kebersihan, kerana malaikat akan datang jika kebersihan terjaga. Dalam tempoh yang sangat singkat selepas Abuya mengambil alih, hasilnya benar-benar menakjubkan, apabila Abuya berjaya menyelesaikan masalah hutang satu demi satu tanpa bersandar kepada mana-mana bank, sehingga kilang itu dapat beroperasi semula dan mampu membekalkan ayam kepada masyarakat.
Apabila roh disucikan manusia mampu menghubungkan hatinya setiap saat kepada Allah SWT, Rasulullah dirindu tanpa henti-henti. ‘ Mursyid’ atau ‘ Pemimpin Roh’ yakni Imam Mahdi dan Fata at Tamimi dapat dipanggil bila-bila dan sentiasa lalu oleh kerajaan Allah yang Maha Ajaib itupun akan membuka Pintu Rahmat untuk berlakunya pembangunan tamaddun lahiriah Islamiyah dalam syarikat GISB.
Di bidang keluarga, terdapat 3,000 keluarga Islam yang diperjuangkan oleh Kelab Poligami Indah dan Kelab Taat Suami.
Di bidang pendidikan, terdapat 300 sekolah untuk kanak-kanak, remaja dan dewasa untuk melahirkan abdi dan pejuang.
Di bidang sosial, terdapat 100 buah rumah amal yang memberi khidmat kepada janda-janda, anak yatim, orang fakir miskin dan mereka yang memerlukan.
Di bidang ekonomi, terdapat 80 pasaraya, 60 butik, 70 restoran, 3000 ekar tanah pertanian, 50 buah ladang ternakan, 1 ladang kurma di Madinah, hotel dan chalet, hospital dan klinik dan pelbagai aktiviti wajib harian yang berlaku di dalam masyarakat Islam Global Ikhwan Sdn Bhd di seluruh dunia.
Jumlah premis yang dimiliki oleh Global Ikhwan Sdn Bhd adalah 3000 buah di seluruh dunia, dilengkapi sepenuhnya dengan kenderaan dan alat komunikasi. Di bidang penerbitan, Global Ikhwan Sdn Bhd menerbitkan buku, risalah, buletin, TV internet dan surat khabar.
Global Ikhwan Sdn Bhd adalah sebenarnya 100 kali lebih besar daripada saiz Al-Arqam. Kekayaan yang Allah telah kurniakan hari ini adalah RM1, 000 juta. Tidaklah keterlaluan kalau dikatakan kekuatan sebenar GISB sekarang ialah kekuatan sebuah kerajaan seperti Malaysia. Demikianlah Allah menunaikan janji-janji-Nya kepada kita. Sesungguhnya, Allah adalah Pembela orang-orang yang taqwa.
Global Ikhwan Sdn Bhd menawarkan kepada Malaysia sebuah perjuangan alternatif, iaitu Islam. Islam yang merealitikan Allah dan Rasul sebagai sebuah kerajaan untuk tempat sandaran. Segala pertolongan diperolehi dari mereka, hingga umat Islam mampu menjadi sebuah empayar seperti yang dijanjikan oleh Allah.
Semua orang mengatakan bahawa Islam mampu melakukan pembangunan insan dan material, tetapi pada masa ini, tiada orang Islam yang boleh membuktikan bahawa dengan membangunkan roh, entiti material akan turut dibangunkan secara serentak.
Ternyata bahawa Global Ikhwan Sdn Bhd boleh melakukannya! – Dengan izin Allah, di atas nama Rasulullah, Sayidi dan Abuya. Sesungguhnya GISB adalah mukjizat Nabi Akhir dan karomah Imam Mahdi dan Pemuda Bani Tamim.
Apabila asas bagi kebangkitan semula (Daulah dan empayar) dapat disiapkan oleh orang Melayu dan Asia, kita hanya perlu menunggu hari kezahiran dua tokoh simpanan Allah – 2 lelaki yang paling ajaib di akhir zaman, mencipta Negara dan empayar Islam tanpa melalui politik. Ia berlaku hasil daripada dakwah dan kasih sayang.
Salah seorang BOD, Syeikh Mohammad Adam, seorang warga Thailand, menyatakan beliau telah belajar di Makkah selama 10 tahun dan 7 tahun di Madinah. Tetapi beliau tidak menjadi WAHABI kerana Abuya telah berjaya memproses dirinya untuk kembali kepada kebenaran. Sekarang beliau bercakap dari Makkah atas nama Global Ikhwan Sdn Bhd. Beliau seorang saksi kepada perjuangan Global Ikhwan Sdn Bhd bahawa mereka TIDAK SESAT. Sesungguhnya, mereka ganjil berbanding dengan umat Islam yang lain di seluruh dunia. Kerana itulah yang telah dijanjikan oleh Allah melalui lidah Rasulullah SAW: Bahawa kebangkitan Islam yang kedua akan dijalankan oleh orang yang dianggap ganjil.
Abuya pernah berkata, jemaahnya akan menjadi penjaga Haramain. Sekarang, ia sudah hampir terjadi. Sudah tidak boleh disangkal lagi, sesiapa pun, bila melihat Global Ikhwan Sdn Bhd di Arab Saudi, khususnya di tanah Suci Makkah dan Madinah, pasti akan mengatakan bahawa inilah jemaah yang dijanjikan Allah di akhir zaman.
Kalau adalah orang yang menyangkal, dia ialah kuncu-kuncu Yahudi, yang tabiatnya adalah berhasad dengki, terhadap Allah dan Rasul dan pejuang-pejuang kebenaran.
GISB sedang menunggu Imam Mahdi, seorang lelaki yang pernah hidup dan berjalan di atas muka bumi ini, bernama  Muhammad bin Abdullah, ibunya Aminah.
Dia masih hidup dan sudah ghaib sejak 85 tahun lalu. Beliau akan zahir semula ke bumi untuk mencipta Empayar Dunia Islam.
Beliau telah disebut oleh orang-orang Yahudi sebagai Muhammad 2. Jumhur ulama Sunni sepakat bahawa Imam Mahdi adalah seorang lelaki yang ghaib. Kini, dunia Islam sedang menunggu Imam Mahdi sekalipun Syiah (yang mempunyai Imam Mahdi mereka tersendiri). Masing-masing menyatakan bahawa Imam Mahdi yang akan muncul di Makkah itu adalah dari kalangan mereka.
Tetapi GISB berbeza daripada kelompok lain, konsep mereka adalah – Masakan Imam Mahdi boleh muncul tanpa diperkenalkan oleh seseorang. Tanpa satu kuasa dari mana-mana negara yang menyambutnya, dan terutamanya tanpa sistem yang akan diterajuinya untuk memerintah dunia.
Abuya telah berkata,
Jika Imam Mahdi muncul tanpa dikenali sesiapa yang menyambut kedatangan beliau, dunia akan meragui kesahihannya. Jika dia tidak diiktiraf oleh mana-mana kuasa politik dunia, orang-orang Yahudi akan menangkapnya.
Abuya berkata lagi:
Malaysia dan Asia akan mengalu-alukan dan menyerahkan kuasa kepadanya. Negara Arab juga akan menyerahkan kuasa kepadanya.
Dengan kekuatan itu, orang-orang Yahudi akan memeranginya dan Imam Mahdi akan memenangi semua medan pertempuran.
Demikian Abuya pernah menghuraikan secara terperinci hadith yang menyatakan bahawa Imam Mahdi akan muncul untuk mengambil alih tampuk kuasa dalam hanya hanya 1 malam, kerana dia didahului oleh wakil yang menyediakan dan menyiapkan kerja-kerja untuk kebangkitan semula Islam untuk dia memerintah dunia. Satu malam itu adalah proses penyerahan kuasa dan pertabalan.
Menurut Abuya, berdasarkan hadith-hadith yang sahih, Allah telah menjanjikan berulangnya Zaman Pemerintahan Khalifah. Imam Mahdi yang akan melakukannya, kata Abuya yakni bersama wazir-wazirnya seramai tujuh orang. Putera Bani Tamim selaku Wazir kanan. Mempersiapkan tapak atau asas bagi sistem kekhalifaan Imam Mahdi sebelum kedatangan beliau memerintah dunia. Kerja-kerja dilaksanakan pertamanya  di Malaysia dan Indonesia, manakala pengaruhnya meluas menguasai seluruh Asia..
Kalau begitu, tidaklah mustahil bagi Allah untuk melakukan Kuasa-Nya kepada Akhir Zaman, sebagai salah satu mukjizat Nabi Akhir Zaman. Demi mengalahkan kuasa Yahudi, bahawa pemergian Abuya di dalam jadual Allah ialah untuk mengiringi ketibaan Imam Mahdinya ke bumi.
Seperti ghaibnya Imam Mahdi apabila orang berkata maka sesungguhnya dia telah meninggal dunia (ada kuburnya di Klang), maka Abuya jangan-jangan ghaib juga walaupun dikatakan mati. Kematian bagi orang-orang roh, orang-orang Tuhan itu, hakikatnya seperti kita menukar pakaian sahaja. Sebab roh mereka cukup kuat dan mampu memperlakukan jasad mereka seperti pakaian, boleh ditukar ganti.
Malaikat Jibrael semasa menghadiri majlis Rasulullah SAW beliau sentiasa menjelma dengan wajah yang indah seperti sahabat yang bernama Dehyatul Qalbi. Tetapi Jibrael telah juga muncul dalam pelbagai rupa dan jasad yang lain.
Sama-sama Kita Lihat Kembalinya Abuya dan Imam Mahdi-nya, Dalam Jadual Allah, Untuk Menunaikan JANJINYA.

SOURCE HELICONIA

No comments: