Thursday, April 18, 2019

#M4 - Teknik Penjajah Men’design’kan Melayu Jadi ‘Bodoh dan Miskin'

Melayu Bakal Memimpin Dunia 1 :

The Jewish elite were outraged when in 2001, Prime Minister Mahatir of the economically prosperous Southeast Asian nation of Malaysia bravely stood up and told a large global conference of leaders, 
“The Jews rule the world.”

MUQADDIMAH :

Pada suatu malam, seorang Sultan Melaka yang belum Islam ketika itu telah bermimpi bertemu seorang Syeikh (wali Allah) yang mengajarnya membaca kalimah syahadah. Pada keesokan harinya Sultan tersebut telah melihat Syeikh itu yang bernama Syeikh Abdullah bersolat di tepi pantai Melaka.

Itulahpenangan orang bertaqwa, melihat Syeikh solat sahaja hati baginda Sultan boleh menggeletar, lantas baginda menyatakan hasrat untuk memeluk Islam kepada Sheikh.

Dengan Islamnya Sultan Melaka tersebut, maka Islamlah rakyatnya. Dikatakan sejarah bahawa 3/4 Semenanjung diIslamkan kerajaan Melaka?
Begitu mudah sekali tanah Melayu diIslamkan, tanpa peperangan.

Tidak sampai 100 tahun selepas itu, sejak penaklukan Melaka oleh Portugis pada tahun 1511, penjajah Nasrani telah saling bertukar ganti menjajah Tanah Melayu : Belanda, British silih berganti.

Malang, hasrat mereka mengKristiankan orang Melayu gagal, namun mereka berjaya melumpuhkan kekuatan dan memperkotak katikkan kekuatan Islam dan maruah bangsa pribumi tanah ini.

Tempoh 400 penjajahan ini telah digunakan sepenuhnya oleh penjajah untuk merosakkan kita samada sedar atau tidak.

Jika sedar pun sudah sangat terlewat. Kita yang sedar ini pun mungkin sudah rosak dan punah.
Untuk membangunkan serta mengubah masyarakat Melayu ini sangat sukar. Oleh itu, kita harus faham apakah penyakit-penyakit yang disuntik oleh penjajah agar kita dapat mengubatnya.Bagaimana boleh penyakit yang disuntik selama 400 tahun itu diubat dengan singkat?

Dalam Islam tiada yang mustahil, jika kita menjadi mukmin yang bertaqwa, maka Allah akan campur tangan dan membantu.
Yang menjajah kita dahulu adalah Kristian, musuh nombor dua selepas Yahudi.

Matlamat Penjajahan:

1. Mengaut keuntungan ekonomi negara jajahan untuk membangunkan negara mereka

2. Merosakkan agama pribumi, setidak-tidaknya melemahkan agama Islam, supaya umat       lemah beragama walaupun tidak bertukar ke agama Kristian.

Huraian 1 :

Penjajah membuka estet-estet yang luas, lombong-lombong bijih timah, emas. Mereka memerah sungguh-sungguh khazanah bumi Malaysia ini.Apabila kemerdekaan diberi, yang tinggal hanyalah sisa-sisanyasahaja. Segala kekayaan itu telah dibawa balik ke England untuk membangunkan England. Jadi sekarang bila kita mahu membangunkan negara aset-aset bumi sudah habis, termasuk kayu balak yang tinggal sedikit kecuali di hutan-hutan simpanan.
Maka sekarang untuk membangunkan ekonomi kita terpaksa membuat perniagaan, (mengemis simpati para pelabur asing) dengan jalan pelancongan dan seumpamanya.

Huraian 2 :

Membuat polisi sekular supaya umat Islam tidak belajar agama. Tidak ada satu sekolah agama pun yang dibangunkan kerajaan British semasa penjajahan. Pada masa yang sama maksiat dimasukkan sebanyak-banyaknya, termasuklah filem-filem dan kebudayaan barat. Pergaulan bebas digalakkan, ditubuhkan kelab-kelab malam, pembukaan auratdan perzinaan turut digalakkkan.
Mereka mewujudkan institusi Islam tetapi tidak menguntungkan Islam. Pejabat mufti, kadhi diserahkan di bawah Sultan kerana penjajah tahugolongan diraja pun tidak berapa faham agama.
Bila kekuasaan agama diserah kepada Sultan, maka para Sultan berkata..

” Baiknya orang putih ni, mereka tidak mengganggu agama Islam”

Maka penjajah sudah menipu raja-raja, mufti dan para kadhi seluruh umat Islam.
Islam hanyalah tinggal pada zakat, haji, nikah kahwin, faraid, (serta undang-undang terpilih di mahkamah syariah) sahaja.

Dasar Pecah Perintah.

1. Memasukkan bangsa asing seramai-ramainya nya dari India dan Cina yang dijadikan buruh untuk membangunkan ekonomi. Kaum Cina diberi peluang untuk kaya cepat kedua selepas orang putih. Dalam jangka masa panjang maka akan timbul ketidakpuashatian orang-orang Melayu akan kekayaan bangsa pendatang itu. Tujuan utamanya adalah supaya golongan pribumi dengan pendatang ini tidak bersatu.

2. Raja dan rakyat dipecahkan. Institusi beraja hanya rapat dengan penjajah, bukan dengan rakyat. Maka jurang raja-rakyat bertambah jauh, rakyat menganggap raja bagai kayangan,raja pula bangga dapat bergaul mesra dengan orang putih.

3. Pentadbiran disekularkan. Tampuk-tampuk penting dipegang penjajah. Yang mentadbir di bawahnya adalah orang Melayu yang dihantar belajar di England, supaya pandai mentadbir mengikut acuan penjajah. Yang dihantar adalah anak-anak raja dan anak-anak pembesar.
Di sana mereka disogokkan dengan maksiat, pergaulan bebas, bila pulang ke tanah air, mereka tidak menghiraukan agama. Walau tidak masuk Kristian, perangai mereka lebih orang putih dari orang putih sendiri. Mereka sudah kurang bergaul dengan bangsa Melayu.

4. Pihak berkuasa agama merasa megah. Para mufti, kadhi hanya sekali-kala berjumpa dengan rakyat kerana mereka diasingkan. Lahirlah golongan elit yang beragama. Jika ada permasalahan rakyat tentang agama, mereka tidak akan menyalahkan penjajah, sebaliknya menyalahkan Sultan kerana kuasa itu di tangan Sultan. Namun dalam masyarakat Melayu, siapa berani tegur Sultan?
(*Diceritakan sejarah antara Sultan yang pertama sekali menunaikan fardhu haji adalah Sultan Hishamuddin Alam Shah pada tahun 1952)

5. Sebelum ‘mengurniakan’ kemerdekaan, sudah disiapkan ‘design’ masyarakat bagaimana yang dimahukan oleh penjajah. Polisi ini sudah disiapkan awal-awal lagi, lebih awal dari seratus tahun sebelum kemerdekaan diberi. – Design itu adalah Melayu Bodoh & Miskin

Kaum pendatang dari China yang memang diketahui kuat bekerjaditonjolkan ke hadapan dengan diberi penguasaan dalam ekonomi contohnya lombong bijih timah. Mula-mula dijadikan buruh, lama kelamaan golongan yang berpengaruh antara mereka sendiri yang menguasai perindustrian ini atas bantuan penjajah dan raja-raja sendiri.

(*Orang Melayu diasingkan dari kaum Cina dan aristokrat serta raja-raja walaupun kaum Melayu ini juga terdiri dari kaum pendatang sebagaimana pendatang dari China. Kaum Melayu ramai berhijrah dari berbagai kepulauan Indonesia seperti golongan Bugis, Jawa, Minangkabau, Banjar, Mendeling dll)

*Pada tahun 1889, penjajah menubuhkan Malay Agricultural Settlement untuk mengasingkan penempatan orang Melayu di bandar-bandar.

Di Kuala Lumpur umpamanya, kaum Cina dan ketua mereka mendapat dominasi kegiatan mendulang bijih timah, namun orang Melayu diasingkan di Kampung Baru untuk menanam padi digunamemberi makan kaum-kaum lain di samping dibuka sekolah teknik perempuan untuk diajar memiliki kemahiran pandai perak, pandai besi, pandai rotan, menganyam tikar.

*Orang-orang Melayu di Kampung Baru juga diambil bekerja menjadipeon pejabat atau pemandu kereta lembu untuk pihak penjajah atau golongan kaya Cina.

Anak-anak Melayu juga diajar setakat cukup makan di sekolah-sekolah. Sebelum merdeka, kelulusan tertinggi adalah sekolah rendah setakat darjah 5, 6, kemudian sudah layak menjadi guru, lama-kelamaan menjadi guru besar. Jika dihantar ke England pun sebentar, untukdicelup dengan fikiran penjajah. Disebabkan wujudnya sistem yang dicipta penjajah, walaupun kaum Cina baru datang ke tanah Melayu, merekalah yang diberi segala peluang ekonomi, maka lama kelamaan anak-anak kaum Cina ini akan dihantar ke England, dan menjadi jauh lebih pandai dari anak Melayu.
Maka racun ini berjaya. Melayu: Miskin+Bodoh berbanding kaum lain.

(* Atas permintaan kaum diraja sendiri, pada tahun 1890 sebuah sekolah Inggeris dibina berhampiran Gombak Lane untuk mengajar anak-anak raja dan anak-anak pembesar Selangor. Guru besarnya seorang paderi bernama Frank William Haines. Pada tahun 1905, juga telah dibuka sekolah Inggeris untuk anak-anak raja dan pembesar iaitu Malay College di K.Kangsar]
Malay College Kuala Kangsar [ Boys’ School ]

6. Salah satu syarat merdeka adalah semua rakyat harus menjadi warganegara. Maka kaum yang baru datang pun dengan mudah mendapat taraf warganegara walaupun syaratnya kaum lain tidak boleh memerintah negara.
Namun sistem yang ada menyebabkan kekayaan itu masih menjadikan mereka penting dalam negara, hanya sekadar tidak mendapat tampuk pemerintahan. Jadi bila wawasan penjajah berjaya, iaitu memiskinkan dan membodohkan orang Melayu Islam, maka kemerdekaan pun diberikan. Akhirnya walau merdeka, orang Melayu masih juga bersandar kepada London.

7. Sisa sistem politik yang ditinggalkan penjajah adalah demokrasi yang mencetuskan berbagai-bagai parti, maka setelah penjajah balik negeri,orang-orang Melayu masih tidak bersatu. Agama dijadikan parti-parti dan dijadikan berlainan ideologi. Maka perpecahan kaum Melayu masihberpanjangan hingga sekarang. Yang gembiranya adalah bekas penjajah yang menonton dari jauh.



‘Kesilapan’ kaum Cina semasa sebelum merdeka adalah masuknya fahaman Komunis di kalangan mereka. Jika mereka membawa demokrasi, sudah tentu penjajah telah memberikan tampuk pemerintahan negara ini kepada kaum Cina.
Komunis memang dimusuhi pihak British. Inilah yang sudah berlaku di Palestine. Kaum Israel yang menguasai ekonomi berjuang menjadikan demokrasi sebagai alat, maka disebabkan faktor ekonomi, tanah-tanah Palestine jatuh ke tangan mereka.

Orang Melayu hampir sahaja senasib dengan Palestine jika bukan campur tangan fahaman Komunis yang meresap ke dalam perjuangan kaum Cina suatu waktu dahulu.


Hakikatnya Allah masih memelihara bumi Malaysia
untuk terus diperintah orang Islam.

No comments: