Monday, March 26, 2012

Agenda Pemusnahan Yang Terancang…

disco.jpg

Apabila kita melihat kemungkaran dan maksiat serta kerosakan yang melanda dunia hari ini, negara-negara umat Islam tidak terkecuali daripada turut menjadi mangsa. Malah di sesetengah dan negara kita dapati umat Islamlah yang paling terlibat dengan segala gejala sosial hinggakan timbul pertanyaan, apakah tidak ada sebarang pembelaan dan perlindungan dari Tuhan untuk umat Islam? Persoalannya ialah apakah perkara ini kebetulan ataupun memang dirancang?

Sejarah membuktikan bahawa sejak dari zaman para rasul lagi, memang musuh-musuh Islam sentiasa berusaha dan mencari jalan bagaimana untuk melemah dan menghancurkan umat Islam.

Di antara musuh-musuh Islam yang di sebut oleh Tuhan di dalam Quran ialah Yahudi dan Nasrani.

“Tidak akan redha ke atas kamu orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan mereka.” (Surah Al-Baqarah: 120)

Kedatangan para rasul dan mujaddid juga ditunggu oleh musuh terutama Yahudi. Para pendeta Yahudi dan Nasrani telah membawa berita dari generasi ke generasi akan kedatangan wakil-wakil Tuhan ke muka bumi. Tujuannya ialah supaya mereka bersiap sedia dan merancang untuk memerangi orang-orang pilihan Tuhan di setiap zaman. Mereka sedar bahawa kedatangan pemimpin-pemimpin yang ditunjuki oleh Tuhan tidak boleh dihalang, kerana itu adalah janji Tuhan yang termaktub dalam hadis2. Tetapi mereka tidak berputus asa, malah sentiasa berusaha merancang bagaimana untuk menutup rahsia ini supaya manusia tidak tahu, mengganggu dan menghalang manusia daripada menerima kebenaran yang dibawa oleh para rasul dan mujaddid sepanjang zaman.

Begitu jugalah kepada bangsa Yahudi ini diberi satu kelebihan oleh Tuhan iaitu mereka cerdik akalnya dan mampu ‘melihat’ apa yang bakal berlaku seratus tahun akan datang. Ini tidak berlaku pada umat Islam hari ini di nasib umat Islam di hari esok pun masih ramai yang tidak mampu melihat. Dalam misi mereka yang diperturun dari generasi ke generasi untuk menghancurkan umat Islam, pihak musuh terutama Yahudi sangat mengkaji tentang Islam.

Di antara perkara yang dikaji ialah di mana kekuatan umat Islam, di mana kelemahan mereka, dan bagaimana umat Islam boleh dirosakkan.

Mari kita ambil contoh apa yang berlaku di Turki. Turki pernah mencatatkan sejarah kegemilangan Islam di bawah merintahan Bani Uthmaniah yang dipimpin oleh seorang sultan yang bertaqwa iaitu Muhammad Al Fateh. Di zaman kegemilangannya, Bani Uthmaniah telah berjaya menakluki 29 buah negara, termasuk negara-negara Eropah berada di bawah jajahan takluknya. Pada masa yang sama, pihak musuh walaupun mereka lemah di waktu itu, tetapi mereka tidak duduk diam. Mereka mengkaji dan merancang bagaimana untuk menghancurkan kekuatan dan pengaruh Islam di Turki. Mereka juga mengkaji di manakah kekuatan sebenar umat Islam yang menjadi faktor utama yang menyumbang kepada kejayaan mereka.

Hasil kajian mereka didapati bahawa kekuatan utama yang ada pada umat Islam di waktu itu ialah mereka dipimpin oleh pemimpin yang dijanjikan iaitu Sultan Muhammad Al Fateh. Ini berdasarkan hadis2 Rasulullah yang memberitahu bahawa Konstantinopel akan jatuh ke tangan Islam di bawah pemimpin yang baik dan tentera yang baik. Maka apabila Muhammad Al Fateh berjaya memenuh ciri-ciri tersebut maka berlakulah kemenangan di tangannya sepertimana yang disebut oleh Rasulullah itu. Apakah kekuatan yang ada pada Muhammad Al Fateh sehingga berjaya menawan Konstantinopel? Muhammad Al Fateh adalah putera seorang raja Turki yang bernama Sultan Murad. Dari kecil lagi beliau dididik di rumahnya oleh Samsuddin Al Wali, seorang ulama sufi dan waliullah yang masyhur di Turki di waktu itu. Ketika berumur 20 tahun, Muhammad Fateh telah menjadi seorang pengamal tarekat, seorang ahli sufi. Tiada siapa dapat menduga seorang anak raja menjadi orang sufi dan akhirnya dapat menawan dan mengIslamkan Konstantinople pada usia 23 tahun. Konstantinopel jatuh 600 tahun setelah Rasulullah bersabda mengenainya. Kejayaan Muhammad Al Fateh adalah apabila beliau berjaya mendapat bantuan Allah kerana ketaqwaannya serta ketaqwaan tenteranya. Beliau telah berusaha memenuhi ciri-ciri yang disebut oleh Rasulullah iaitu Konstantinopel akan berjaya ditawan apabila rajanya ialah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera dan rakyatnya adalah sebaik-baik rakyat. Baik yang dimaksudkan di sini ialah hingga ke tahap taqwa yang tinggi kepada Tuhan.

Sejarah telah menceritakan kepada kita bagaimana Muhammad Al Fateh sebelum menghantar tenteranya ke medan perang akan memeriksa terlebih dahulu siapakah di kalangan mereka yang tidak sembahyang. Jika ada yang cuai sembahyang maka tidak akan dibenarkan menyertai perbarisan ke medan perang kerana dikhuatiri tidak akan dapat bantuan Tuhan. Begitulah sekali seriusnya Muhammad Fateh dalam mendidik dan memimpin tenteranya bagi memastikan bantuan Tuhan berlaku hingga akhirnya tercapailah kemenangan yang bersejarah itu. Apabila raja, dan rakyat sesebuah negara itu bertaqwa maka akan datanglah bantuan Allah dari sumber yang tidak terduga. Sepertimana yang berlaku pada Muhammad Fateh dan tenteranya, di zaman itu tidak ada siapa yang menduga seorang anak muda bersama tenteranya yang sedikit dapat mengalahkan Rom dan akhirnya mengislamkannya.

Hal memeranjatkan dunia termasuk ulama yang sezaman dengannya. Rahsia kemenangan dan kekuatan umat Islam itu rupanya menjadi perhatian musuh terutama Yahudi. Mereka merancang bagaimana untuk melumpuhkan kekuatan umat Islam yang bersandar kepada kekuatan dalaman iaitu iman dan taqwa. Mereka menunggu beberapa tahun hingga umat Islam sudah agak lalai, lalu mereka jalankan jarum-jarum mereka untuk merosakkan umat Islam. Apa yang meraka lakukan sungguh halus dan licik hingga tidak mampu dikesan oleh umat Islam di waktu itu. Mereka mulakan dengan mencari jalan untuk merosakkan keturunan umat Islam.

Memang di dalam Islam pun diakui bahawa antara faktor tersirat yang menjadi punca kejahatan seseorang ialah kerana keturunan yang telah rosak seperti keturunan zina. Betapalah kalau tidak dididik, keturunan yang rosak akan menjadi lebih jahat lagi. Oleh sebab itulah Yahudi menaja berbagai bentuk maksiat untuk merosakkan keturunan manusia bermula daripada pergaulan bebas yang akhirnya akan membawa kepada zina. Begitu juga gejala lesbian dan homoseks yang sangat merosakkan keturunan umat Islam. Apabila umat telah rosak, timbulah perpecahan, hilang perpaduan, hilang malu dan maksiat berlaku di mana-mana. Akhirnya sedikit demi sedikit akhlak umat Islam menuju kejatuhan dan kehancuran sama ada secara sedar ataupun tidak. Sebab itulah di antara budaya bangsa Yahudi yang memeranjatkan, kalaulah ada orang Islam yang bermusafir dan menumpang tidur di rumahnya, dia akan menyuruh anak gadisnya tidur dengan orang itu. Akhirnya apabila berlaku penzinaan dan bila lahir anak zina, anak itu juga akan disuruh berzina dan diatur untuk dikahwinkan dengan anak zina juga. Hal ini akan berlaku secara berterusan dan akhirnya akan bercampuraduklah keturunan zina dengan keturunan yang bersih dan apabila majoriti masyarakat terdiri daripada orang yang telah rosak keturunannya maka mudahlah mereka diperkotak-katikkan oleh Yahudi. Sejarah perancangan jahat Yahudi untuk meuosakkan umat Islam ini berlaku sejak zaman Rasulullah dan para Sahabat lagi.

Di zaman pemerintahan Sayidina Umar, anak lelakinya pernah diperangkap tidur di rumah seorang Yahudi. Tanpa disedari dia telah diberi minum arak. Sewaktu anak Sayidina Umar berada dalam keadaan mabuk dan tidak sedar, Yahudi tersebut telah mengarahkan anak gadisnya supaya tidur dengan anak Sayidina Umar. Berlakulah perzinaan hingga menyebabkan anak Yahudi itu mengandung. Setahun selepas itu setelah melahirkan anak, perempuan Yahudi itu telah membawa bayinya berjumpa dengan Sayidina Umar lalu berkata,

“Inilah cucumu hasil daripada perhubungan luar nikah aku dengan anakmu.”

Sayidina Umar r.a lalu memanggil anaknya dan dihukum sebat hingga mengakibatkan dia mati.

ataturk.jpg

Mustafa Kamal Atartuk - 1881-1938. Disanjung golongan sekular hingga ke hari ini kerana membawa permodenan Turki dan menjauhkan umat Islam dari nilai2 agama

bediuzzaman.jpg

Sheikh Bediuzzaman Said Nursi1877-1960. Ulama bertaqwa yang sentiasa keluar masuk penjara kerana menentang pemerintahan atTartuk. Jasadnya masih elok walau sudah meninggal 5 hari sewaktu jasadnya dipindahkan ke kubur baru [ akibat takut disabotaj] yang tidak diketahui lokasinya hingga ke hari ini. Tidak pernah berkahwin kerana kesusahan hidupnya menentang penjajahan sekularisme. Kata2 yg sentisasa diingati : “BIARLAH AKU DIBAKAR API NERAKA ASAL KECINTAANKU PADAMU TAK PERNAH PADAM DAN KAU REDHA KEPADAKU.”

———————————————————————–

Begitulah sekali licik dan jahatnya perancangan Yahudi dalam hendak merosakkan umat Islam. Begitulah juga untuk merosakkan Turki mereka telah merancang selama lebih 300 tahun, bagaimana hendak menghancurkan umat Islam Turki. Mereka telah mengkaji dan faham di mana kelemahan umat Islam Turki. Mereka pun mengusahakan agar lahir sebanyak-banyaknya anak zina. Anak-anak itu kemudian dipisahkan daripada ibu bapa mereka. Kemudian Yahudilah yang me’monitor’ anak-anak itu, merekalah yang menjadi master ‘planner’nya. Anak-anak hasil zina itu diusahakan pula supaya berzina dengan orang lain. Begitulah diusahakan secara sambung-menyambung hingga akhirnya lahirlah Mustafa Kamal Ataturk, seorang manusia yang tidak diketahui siapa ibu bapanya. Dia diasuh, dididik dan di’monitor’ oleh Yahudi dan diusahakan hingga menjadi seorang pemimpin yang sangat kejam, zalim dan sangat menentang Islam. Dia memulakan pemerintahan kuku besinya dengan menyembelih para ulama. Sedikit demi sedikit, Turki yang asalnya sebuah empayar Islam yang kuat akhirnya telah berjaya dicorak oleh Yahudi hingga menjadi sebuah kerajaan sekular yang sangat menentang kebangkitan Islam.

Begitulah hasil perancangan Yahudi yang memakan masa ratusan tahun, tetapi dibuat dengan begitu licik dan terancang hinggakan apabila umat Islam tersedar, ia sudah terlambat. Kerosakan sudah tidak dapat dibendung lagi. Tetapi malangnya, masih ramai umat Islam yang belum menyedari faktor tersirat ini lalu tidak berhati-hati berhadapan dengan perangkap Yahudi. Perancangan ini sebenarnya bukan terhenti di Turki sahaja tetapi dilakukan juga di negara-negaraIslam lain dari generasi ke generasi hinggalah ke hari ini. Selagi ada umat Islam di muka bumi ini selagi itulah Yahudi tidak akan berdiam diri dan akan terus mengusahakan kehancuran umat Islam.

Pernah terjadi di Paris, Yahudi sanggup mengirimkan anak-anak gadis mereka untuk tidur selama setahun dengan rakyat Iraq yang sedang berlatih di sana untuk mendapatkan maklumat tentang kekuatan senjata nuklear di Iraq. Bukan sekadar itu sahaja,mereka juga berjaya mencatur wanita-wanita Yahudi mengahwini pemimpin-pemimpin penting di negara- negara Arab yang menjadi sasaran mereka. Begitu sekali umat Islam yang telah lemah imannya termasuk ke dalam perangkap Yahudi.

_________________

Dalam bidang politik, oleh kerana bilangan mereka sedikit, mereka tidak begitu memilih cara perang bersenjata kerana menawan melalui peperangan bersenjata sangat merbahaya bagi mereka, mahal serta merosakkan dan merugikan mereka. Lalu mereka memilih kaedah menawan secara halus iaitu dengan mencatur para pemimpin sama ada secara sedar ataupun tidak. Melalui cara ini, walaupun secara lahir atau fizikal penglibatan mereka tidak nampak tetapi pada hakikatnya apabila pemimpin dunia berada dalam percaturan mereka, maka sebenarnya merekalah yang sedang kuasai dunia. Di waktu yang sama mana-mana pemimpin dunia yang tidak mahu tunduk dengan percaturan mereka ataupun cuba lari dari kongkongan mereka, Yahudi akan bertindak kasar walaupun di kalangan pemimpin yang bukan Islam.

Contohnya seperti yang berlaku kepada bekas Presiden Amerika Syarikat, John F. Kennedy yang ditembak. Walaupun dia sedar yang dia berada dalam bahaya kerana cuba lari dari percaturan Yahudi, tetapi dia tetap dengan pendiriannya. Akibatnya dia mati dibunuh. Presiden Zia ul Haq, yang ada cita-cita Islam, cuba hendak menegakkan Islam di Pakistan. Apabila dapat dikesan oleh Yahudi, akhirnya turut menerima nasib yang sama. Dia pun dibunuh. [Yahudi sanggup membunuh agennya sendiri yang turut berada dalam helikopter yg dinaiki Presiden tersebut].

Dari sudut ekonomi, Yahudi telah mencipta sistem ekonomi kapitalis yang berasaskan riba. Hari ini seluruh sistem kewangan dunia tidak terlepas dari riba. Yahudi sangat mengkaji bahawa riba adalah diharamkan di dalam Islam kerana ia merusakkan, menindas dan menzalimi manusia. Oleh itu digunakan sistem ini dalam jaringan perangkap ekonomi kapitalis mereka hinggakan seluruh sistem kewangan dunia mesti berasaskan riba.

Seolah-olah sudah tidak ada jalan keluar dari jaringan ini. Tetapi pada waktu yang sama mereka sendiri tidak mengamalkan sistem kapitalis tersebut. Mereka tidak menghisap darah sesama mereka sendiri tetapi menghisap darah orang lain. Mereka sendiri tidak mengamalkan riba dalam urusan perniagaan mereka kerana mereka cukup tahu tentang bahaya riba.

Cuba kita lihat bagaimana mereka menggunakan jaringan ekonomi kapitalis untuk menakluk negara-negara di dunia. Yahudi menubuhkan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang bertujuan memberi pinjaman dan dana kepada negara- negara yang memerlukan. Bagi memastikan negara-negara yang menjadi target mereka masuk ke perangkap mereka, maka Yahudi pun membuat serangan ekonomi dalam bentuk serangan mata wang ke atas negara-negara yang menjadi sasaran mereka terutama negara di sebelah Timur. Yahudi sangat mengkaji jadual kebangkitan Islam kali kedua dan mereka tahu ia akan bermula dari Timur. Cuma mereka tidak begitu pasti Timur itu merujuk kepada negara mana. Jadi di antara cara halus untuk menyekat kebangkitan Islam ini ialah dengan membuat serangan besar-besaran melalui spekulasi matawang dan lain-lain bagi melumpuhkan ekonomi negara di sebelah timur dengan harapan bila ekonomi lumpuh, maka kebangkitan Islam itu walaupun tidak dapat dihalang tetapi sekurang-kurangnya dapat dibendung. Apabila negara-negara sasaran itu telah lumpuh ekonominya maka mereka akan datang meminta sedekah dari IMF seperti yang dilakukan oleh Indonesia, Thailand, Korea dan lain-lain.

Kadangkala belum sempat negara-negara meminta bantuan, mereka terlebih dahulu menawarkan bantuan pemulihan. Kononnya atas dasar perikemanusiaan tetapi sebenarnya di situlah peluang mereka untuk mencatur dan memerangkap negara- negara berkenaan supaya tunduk pada kehendak mereka. Berbagai syarat dikenakan yang menguntungkan mereka dan merugikan negara yang menjdi mangsa. Di waktu itu oleh kerana keadaan sudah terdesak, sudah tidak ada pilihan lain, maka terpaksalah negara-negara malang ini akur dengan kehendak musuh walaupun terpaksa mengorbankan maruah bangsa, negara dan agama sekalipun. Hal ini bukannya tidak disedari oleh negara-negara yang menjadi mangsa, tetapi apabila sudah termasuk dalam perangkap kap dan jerat musuh, mengikut kaedah akal, hampir mustahil akan dapat lepas lagi. Apa yang dilakukan oleh mereka ini bagaikan seorang pemimpin yang zalim. Di malam harinya dia mengarahkan orang-orangnya merobohkan rumah-rumah rakyat manakala di siang harinya pula dia akan memanggil mangsa-mangsa dan menghulurkan bantuan atas nya dasar simpati tetapi dikenakan berbagai syarat untuk memastikan orang-orang itu berada di dalam genggamannya.

Dari segi sosial, perangkap dan serangan Yahudi di sudut ini juga tidak kurang hebatnya. Oleh kerana Yahudi sangat maklum bahawa kebangkitan itu bermula dari Timur, maka sudah tentu negara- negara Islam di sebelah Timurlah yang menjadi sasaran utama mereka. Cuba kita ambil contoh dua negara iaitu Indonesia dan Malaysia.

playboyindonesia.jpg

a. Indonesia

Indonesia merupakan sebuah negara umat Islam yang terbesar di dunia. 90% daripada 200 juta penduduknya adalah Islam. Indonesia juga dibanjiri ribuan pesantren di seluruh negaranya. Tetapi pada waktu yang sama juga kerosakan aqidah dan moral di kalangan rakyatnya sangat ketara. Seperti biasa, Yahudi memulakan jarumnya nya dengan merosakkan keturunan umat Islam. Sebagai contoh, di Indonesia perkahwinan di antara orang Islam dengan yang berlainan agama tidak menjadi masalah malah sudah menjadi budaya. [Maka anak-anak zina ini, yang sah dari segi undang-undang negara,walaupun berkahwin kemudiannya dengan orang Islam dan dihukumkan sah dari segi Islam, tanpa disedari akan menghasilkan lebih ramai anak-anak zina jika proses perwalian tidak dititikberatkan].

[Jika ia telah bermula 50 tahun yang lalu maka bayangkanlah betapa ramainya keturunan zina yang telah berkembang-biak di sana. Golongan ini yang kadang-kadang dikacukkan dengan keturunan Belanda, serta anak2 Kristian Eropah lain , mendominasi dunia artis, nyanyian dan lakonan hasil rupa paras mereka, menambah merosakkan moral dan iman jutaan rakyat Islamnya]

Malah pernah berlaku anak seorang tokoh ulama terkenal di sana telah berkahwin dengan Yahudi [yang dianggap ahli-kitab] sewaktu menuntut di luar negara. Kalau kita faham itu sebenarnya bukan kebetulan tetapi memang dirancang sebagai laluan untuk merusakkan umat Islam serta mencemari maruah Islam.

b. Malaysia

Begitu juga di Malaysia, kes-kes yang melibatkan gejala sosial seperti sumbang mahram, rogol, pelacuran, arak,judi dan lain-lain majoritinya adalah di kalangan orang Melayu yang Islam. Walaupun kes-kes ini dilakukan juga oleh masyarakat yang bukan Islam adalah kebetulan, tetapi terhadap orang Islam itu memang dirancang [secara halus] Malah yang lebih memeranjatkan negeri Kelantan yang telah lebih 12 tahun diperintah oleh Islam adalah di antara negeri yang kadar jenayah sosial yang tinggi di Malaysia. Di antara perangkap yang dilakukan oleh musuh ialah mereka telah berjaya memperdaya umat Islam [yang kurang berpelajaran], terutamanya di desa-desa dengan membawa masuk budaya Bollywood ke negara ini. Majoriti masyarakat Islam menggilai gejala ini yang mana pengaruhnya sungguh kuat hingga di merata tempat filem dan lagu Bollywood diputarkan sepanjang masa. Tidak cukup dengan itu, suatu waktu dahulu mereka juga sengaja menganjurkan anugerah Bollywood dilangsungkan di negara ini, padahal ianya tidak ada kena mengena dengan Malaysia. Budaya ini bukan sekadar merosakkan moral dan maruah umat Islam tetapi yang lebih merbahaya dari itu ia juga turut merosakkan aqidah umat. Walaupun ada di kalangan para ulama dan pemimpin yang menyedari hakikat ini tetapi ia sudah terlambat untuk membendungnya, lebih-lebih lagi bukan mudah untuk menyekat dan membaiki keadaan ini kalau kita bukan orang yang layak dan tidak kena pula cara dan kaedahnya

bollywood-1genting.jpg

Bekas Menteri Pelancongan Malaysia, Kadir Sheikh Fadzir [Pertama dari kanan] bersebelahan Amitabh Bachan semasa satu sidang akhbar utk acara Penganugerahan Award Bollywoood di Genting Higlands, Malaysia.

4.Pendidikan

Berbagai kaedah dan cara juga digunakan oleh Yahudi untuk merusakkan umat Islam dari segi pendidikan. Mereka memulakan dengan menguasai seluruh bidang ilmu termasuklah ilmu Islam supaya semua terpaksa merujuk kepada mereka. Malah apa yang mendukacitakan, umat Islam yang mengambil bidang pengajian Islam pun ada yang terpaksa mengaji Islam daripada Yahudi yang bukan Islam malah dari mereka yang memang merancang untuk menghancurkan Islam. Berapa ramai profesor dari kalangan Yahudi yang menghafal Quran dan Hadis lalu mengajarnya pula kepada umat Islam. Apabila ini berlaku, kesannya yang pertama ialah ilmu sudah tidak ada berkatnya lagi. Yang kedua, mereka boleh menggunakan kelebihan yang ada pada mereka dalam penguasaan ilmu Islam itu untuk merosakkan dan memutar- belitkan fakta hingga mencemari kesucian agama Islam malah sampai boleh merosakkan aqidah umat Islam. Teori Darwin yang mengatakan manusia ini asalnya dari beruk pun adalah ciptaan Yahudi. Darwin adalah seorang Yahudi. Tujuannya adalah untuk merosakkan aqidah manusia. Sebagai contoh lagi, sejarah Rasulullah telah diputarbelitkan oleh orientalis hingga boleh mengakibatkan cacat hubungan umat Islam hari ini dengan Rasulullah. Malah yang lebih lagi para lagi para pelajar yang membuat PhD dengan mereka memang disyaratkan secara halus supaya bersetuju dengan falsafah dan pandangan mereka kalau mahu lulus ujian. Bukan setakat itu sahaja. Para pelajar ini pula yang telah dirosakkan pemikiran mereka, apabila pulang ke negara masing-masing dengan membawa pulang PhD hasil menuntut dari tok-tok guru Yahudi itu, akan dipastikan supaya memegang jawatan-jawatan penting di kementerian agama dan menjadi penasihat Perdana Menteri, Presiden atau raja-raja dalam bidang agama. Cuba bayangkan betapa rosaknya agama dan masyarakat apabila para penasihat agama terdiri daripada anak-anak murid Yahudi.

Tidak cukup dengan itu, mereka merancang untuk merusakkan lagi agama Islam dengan menghantar anak-anak didik mereka menjadi Rektor atau Syeikh di universiti-universiti Islam di seluruh dunia seperti di Malaysia, Mesir, Pakistan dan lain-lain lagi. Berapa ramai para pelajar yang menuntut di seluruh dunia akan dirusakkan pemikiran mereka atas nama Islam. Cuba lihat apa yang berlaku pada Universiti Al-Azhar, tempat berkumpulnya para cerdik pandai dan tokoh-tokoh Islam. Kini Al Azhar umpama pusat kerosakan ilmu Islam. Daripada para pendidik, pentadbir hinggalah para pelajar yang datang dari seluruh dunia semuanya telah rosak. Sijil boleh dijual beli, bukan lagi kerana Allah tetapi kerana periuk nasi. Amalan korupsi di antara pensyarah dan pelajar berleluasa. Ada yang sanggup menjual diri semata-mata untuk sekeping ijazah. Begitulah sekali berjayanya Yahudi merusakkan satu institusi pengajian Islam yang tertua di dunia itu. Berdasarkan contoh-contoh di atas kita dapat melihat bagaimana dahsyatnya Yahudi menebar jaring ke seluruh dunia untuk mencatur manusia terutama umat Islam. Kalau secara logik akal, memang sudah tidak ada jalan keluar apabila telah masuk ke dalam jaringan Yahudi ini. Lebih-lebih lagi umat Islam hari ini sudah tidak ada kekuatan. Sama ada kekuatan ilmu, ekonomi, politik dan lebih-lebih lagi kekuatan iman. Sebenarnya bagi umat Islam, pendorong atau pemangkin yang paling kuat ialah Tuhan dan syariat. Tapi bila ‘Tuhan’ sudah hilang dan syariat sudah tidak diamalkan, maka tidak ada apa lagi yang tinggal pada umat Islam. Inilah di antara rahsia mengapa kita tidak boleh membangun. Oleh sebab itu dalam keadaan kalau bukan kerana faktor keramat pemimpin yang bertaqwa, kita tidak akan boleh membangun.

Yahudi telah meletakkan pukat dan jalanya di merata dunia manakala kita baru hendak berteori bagaimana hendak membuat pukat. Di sinilah kita mesti bahawa hanya pemimpin bertaqwa yang ‘ditunjuk’ oleh Tuhan sahaja yang mampu membawa umat Islam keluar dengan selamat daripada jaringan musuh ini.

Satu-satunya perkara yang tidak akan terperangkap dan terkesan oleh musuh ialah kekuatan roh. Peranan roh inilah satu rahsia Allah yang hanya diberi olehNya kepada mereka yang bertaqwa. Inilah satu-satunya jalan yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana kuasa sekalipun, kerana pencatur di belakangnya adalah Tuhan yang Maha Kuasa. Hal ini sangat diketahui oleh Yahudi. Mereka sangat yakin bahawa di hujungnya nanti mereka akan dikalahkan juga di tangan Imamul Mahdi. Selain daripada Imam Mahdi, tidak ada pemimpin lain yang mampu mengalahkan mereka malah semuanya berada dalam genggaman mereka. Inilah antara perkara-perkara tersirat yang tidak difahami oleh para pemimpin hari ini. Sebab itulah berbagai usaha untuk menangani gejala sosial menemui jalan buntu. Di sinilah bukti pentingnya orang rohani.

——————————————————————

GEJALA SOSIAL?

Gejala sosial bukan sahaja gejala yang menghantui kita di dunia, tetapi ia juga akan menghantui kita di akhirat nanti. Di dunia, kita jadi porak peranda dengan seribu satu masalah. Di akhirat pula, kita bakal diheret ke dalam api neraka untuk diazab dengan seribu satu jenis siksaan Tuhan yang begitu menakutkan. Lantaran itu, kita wajarlah kita mencari jalan untuk selamat daripadanya. Ia bukan satu persoalan yang melibatkan pemimpin sahaja, tetapi juga setiap individu yang bergelar hamba Allah di muka bumi ini. Untuk selamat, kita mesti mencari pemimpin yang bertaqwa. Allah yang Maha Pengasih itu sudah tentu tidak akan membiarkan hamba-hamba-Nya kehilangan punca. Di setiap zaman, Tuhan ada menyiapkan ‘orang-orang-Nya’ yang menepati- kriteria pemimpin yang bertaqwa ini. Hanya mereka, yakni orang-orang Tuhan ini yang benar-benar faham tentang masalah manusia kerana mereka diberi faham oleh Tuhan yang merupakan Pencipta manusia yang Bijaksana. Dan hanya mereka yang mampu menyelesaikan masalah manusia kerana mereka bergantung kepada kekuatan Tuhan dan bukan kekuatan makhluk-Nya yang terhad itu. Ibarat anak- anak bergaduh dan berkrisis sesama mereka, bukankah orang tua mereka yang lebih mampu mendamaikan? Kita, manusia biasa yang lemah ini tidak perlu bersusah-payah memerah otak untuk menyelesaikan gejala sosial kerana bukan kita orang yang selayaknya. Bila bukan orang yang Tuhan kehendaki dan izinkan untuk menyelesaikan masalah masyarakat ini, walaupun wang berjuta ringgit dibelanjakan, tenaga yang begitu banyak dikerahkan dan apa juga usaha lain yang dijalankan, masalah ini semakin lama menjadisemakin kronik. Dan inilah senario yang sedang melanda masyarakat kita. Semakin lantang suara yang memperkatakan gejala sosial, meningkat pula masalah narkotik,pelacuran, rogol, pembunuhan, pencabulan, pecah amanah, pergaduhan, vandalisme dan lain-lain lagi. Apakah ini bukan bukti yang cukup nyata? Sebenarnya, laluan yang Tuhan berikan untuk selamat dari gejala sosial ini cukup Kita hanya perlu mencari pemimpin yang bertaqwa dan bernaung di bawah kepimpinannya. Cuma persoalannya, sudahkah benar-benar mencari pemimpin-pemimpin tersebut?

No comments: