Tuesday, February 28, 2012

Gagasan 1 Malaysia : Integrasi Kaum

Mari kita bersatu di belakang PM
dan bersama-sama memahami dan mengamalkan
Gagasan 1 Malaysia yang membawa keharmonian
dan kemajuan
Integrasi atau perpaduan kaum dan bangsa
akan menjadi kenyataan
la mesti bermula daripada sekarang diperjuangkan
Itulah caranya juga gejala masyarakat
yang sangat ditakuti oleh semua kaum dan bangsa
di Malaysia akan berkurangan

Sangat bijak PM kita mencari satu formula
yang sesuai untuk semua kaum dan bangsa
Marilah kita berjuang ke arah itu
Malaysia akan lahir satu bangsa baru
yang semua mendapat keuntungan
Gagasan 1 Malaysia memberi ruang dan peluang yang luas untuk integrasi kaum, sama ada antara yang Islam dan bukan Islam atau antara sesama yang bukan Islam.

Dalam soal ini, integrasi atau perpaduan kaum itu perlu difahami betul-betul. Kita tidak boleh jadi jahil atau tersalah dalam memahaminya. Kalau tersalah, takut-takut apa yang kita usahakan itu bukan integrasi atau perpaduan kaum tetapi hanya berkumpul dan berpersatuan. Berkumpul dan berpersatuan nampak macam bersama tetapi ia bukan integrasi atau perpaduan. la hanya perpaduan fizikal.

Integrasi kaum bukan setakat perpaduan fizikal. Bukan kerana kita berkongsi perniagaan atau kita berada dalam parti yang sama atau gabungan parti yang sama. Bukan juga kerana kita berkongsi ideologi yang sama. Integrasi kaum bukan juga kerana kita selalu bertemu di majlis-majlis makan. Bukan juga kerana kita selalu bertemu di majlis-majlis perayaan kaum dan bangsa. Semua itu adalah hubungan yang berbentuk fizikal atau lahir semata-mata. la tidak dapat mem-buahkan integrasi atau perpaduan seperti yang diperlukan oleh negara.

Anggota lahir tidak tahu apa-apa. Dia tidak mengerti dan tidak merasa apa-apa. Yang mengerti itu adalah akal dan yang merasa itu adalah roh atau jiwa. Sekiranya akal fikiran tidak selari dan jiwa tidak ada perasaan bersama, pertemuan itu hanyalah pertemuan fizikal yang tidak mempunyai erti apa-apa.

Kalau fikiran tidak bertemu dan hati tidak serasa, sesuatu kaum atau bangsa tidak akan boleh bersatu dan berpadu. Bahkan, semakin kerap bertemu, semakin jauh di hati. Makin selalu bertemu, jarak hati semakin melebar. Ini mudah dilihat dan ternyata di dalam hidup kita seharian. Di dalam satu parti, biasa berkrisis selalu. Di dalam satu parti, biasa ada team-team, kroni-kroni dan klik-klik yang sentiasa mahu jatuh-menjatuhkan antara satu sama lain.

Di dalam satu ideologi, biasa berlaku perpecahan, permusuhan dan perperangan. Dalam perkongsian perniagaan, biasa berlaku perselisihan dan ada yang terus pecah per-kongsian. Ini semua kerana fikiran tidak bertemu, hati tidak serasa.

Yang dikatakan integrasi atau perpaduan itu ialah yang bersifat maknawi dan rohani, berdasarkan akal dan jiwa. la adalah ikatan akal dan jiwa. Jarang bertemu pun tidak mengapa. Tidak berada dalam satu parti pun tidak mengapa. Asalkan fikiran selari dan jiwa rasa bersama.

Kalau begitu, baru kita faham. Untuk bersatu dan berpadu, sekali pun di antara satu kaum dan bangsa yang sama atau dalam satu parti yang sama amatlah susahnya. Tidak mudah berlaku seperti yang dikata. Yang berkata mudah itu ialah orang yang jahil yang tidak mengerti apa itu hakikat perpaduan yang sebenarnya.

He Who made the earth a stable dwelling place and appointed rivers
flowing through its midst and placed firmly embedded mountains on
it and set a barrier between the two seas. Is there another deity besides Allah? No indeed, but most of them do not know it!
(Surat an-Naml, 61)


PERPADUAN ADA BERBAGAI-BAGAI KATEGORI :

1. Perpaduan yang terpaksa

la datang secara mendadak dan tiba-tiba. Perpaduan secara ini hanya sementara, payah kekal lama. Apabila satu bangsa atau kaum yang berbalah diserang oleh musuhnya, terpaksa mereka bersatu untuk menghadapinya. Setelah selesai menghadapi musuh dan ancaman sudah tidak ada, perpecahan dan perbalahan berlaku semula.

2. Perpaduan yang dipaksa

Perpaduan yang diakta dan diundang-undangkan oleh negara kerana kepentingan nasional atau kepentingan bersama, demi keselamatan dan keharmonian bangsa. Kalau tidak risikonya berat dan terpaksa ditanggung bersama. Perpaduan ini hanya sebagai etika sahaja. Terpaksa berlakon dan berpura-pura kerana takut dihukum oleh negara.

3. Perpaduan bersifat ideologi

Ideologi yang diserapkan dan dididik semenjak di sekolah oleh negara hingga rakyat jadi fanatik, seolah-olah ideologi itu sudah jadi aqidah, agama atau jiwa bangsa. Perpaduan ini agak kuat sedikit daripada yang di atas tetapi berbahaya. Kerana apabila rakyat sudah fanatik dengan sesuatu ideologi, mereka akan memusuhi lain-lain bangsa yang tidak sama ideologi dengan mereka.

Perpaduan seperti ini boleh mengundang banyak musuh seperti berlakunya perang dunia yang kedua. Pihak Nazi, Bersekutu dan Komunis berperang kerana ideologi. Akhirnya, dunia yang musnah dibuatnya. Perpaduan begini tidak ada gunanya.

Ketiga-tiga bentuk perpaduan di atas masih kasar atau masih ada border. la masih menggunakan otak dan kemudian ditubi-tubi. la masih di tahap akal sahaja. la belum bersifat rohani atau kejiwaan.

Perpaduan ini juga banyak terdedah kepada sifat-sifat mazmumah atau perangai jahat manusia. Sifat mazmumah atau sifat jahat yang bersarang di hati manusia adalah punca manusia bergaduh dan berbalah. Sifat-sifat ini memusnahkan kasih sayang, tolak ansur, maaf bermaafan, lapang dada, timbang rasa dan sifat suka mendahulukan orang lain. Sifat sombong, hasad dengki, mementingkan diri, hidup nafsi-nafsi, berdendam, pemarah, tamak, bakhil, zalim, khianatdan lain-lain boleh memecahbelahkan manusia dan menyebabkan krisis, pergaduhan dan perbalahan.

Ketiga-tiga bentuk perpaduan yang disebutkan di atas tidak mampu membuang mazmumah dari hati-hati manusia, dan ia juga tidak mampu melenyapkan perangai jahat manusia. lanya masih secara kasar dan bersifat luaran. Oleh itu, sekuat manapun perpaduan, ia tetap akan pecah akibat dilanda oleh pukulan-pukulan mazmumah ini. Kalaupun ada bersifat kejiwaan, ianya adalah hasil lobi-melobi, ditubi-tubi dan dipaksa-paksa.


It is He Who made the earth a couch for you, and the sky a dome. He sends down water from the sky and by it brings forth fruits for your provision. Do not, then, knowingly make others equal to Allah. (Surat al-Baqara, 22)


4. Perpaduan ikatan akal dan jiwa

Iaitu perpaduan kerana takutkan dan cintakan Tuhan serta selaraskan akal fikiran. Bila takutkan Tuhan, manusia takut hendak membuat salah kepada sesama manusia. Maka tidak berlaku pergaduhan dan perbalahan. Bila cintakan Tuhan, automatik timbul rasa cinta sesama manusia. Akan datang rasa perikemanusiaan. Maka lahirlah sikap bertolong bantu, bela-membela dan bekerjasama.

Inilah perpaduan yang lebih kuat, sejati lagi hakiki. Iaitu perpaduan yang lebih bersifat sejagat, global dan seni. la bersifat maknawi dan rohani. la bersifat akal dan jiwa. Inilah perpaduan yang boleh membunuh sifat-sifat mazmumah yang memecahbelahkan manusia sekalipun yang dalam satu keluarga. la boleh mengikat kaum dan bangsa, yang berbeza warna kulit, bahasa, budaya dan agama. la adalah kepunyaan bersama seluruh manusia. Tuhan adalah kepunyaan bersama seluruh manusia tidak kira apa kaum, agama dan bangsa. Tuhan, sama-sama punya.

Kalau ikut Tuhan, tidak ada hasad dengki, tidak ada sombong, tidak ada tamak dan lain-lain sifat yang memecah belah-kan manusia. Rasa takut dan cinta pada Tuhan adalah kepunyaan bersama. Maka Tuhan menjadi pengikat antara semua kaum dan bangsa. Walaupun manusia itu mungkin berlainan agama dan kepercayaan, rasa bertuhan dan rasa mempunyai Tuhan itu adalah fitrah semula jadi. Rasa cinta dan takut Tuhan juga fitrah. Kalau bagi orang Islam, tauhid itu perlu dibina, bagi orang bukan Islam pula, fitrah bertuhan ini perlu disegarkan.

Ikatan ideologi adalah kepunyaan sesuatu kelompok sahaja, bukan kepunyaan bersama. Bahkan ia hanyalah ciptaan manusia. Begitu juga ikatan perundangan dan akta. Ianya atas dasar terpaksa. Tidak semuanya kena ataupun terlibat sama.

Wahai manusia sejagat. Sekiranya kita inginkan perpaduan sesama manusia, tidak kira kaum, bangsa dan agama, ilmu ini mesti ada. Supaya apabila berusaha untuk mencapai perpaduan, ada panduan dan kaedahnya. Namun, diingatkan untuk mencapai perpaduan, tidak semudah yang disangka. Tidak cukup dengan slogan, syarahan dan undang-undang sahaja.

Selagi sifat jahat dan mazmumah masih bersarang dalam diri manusia, selagi itulah manusia susah hendak bersatu. Bukan sahaja dalam satu kaum atau bangsa, bahkan juga dalam satu keluarga, satu ibu dan satu bapa. Kalaupun ideologi sudah sama, ertinya fikiran sudah sekata dan sehala, mazmumah pula pemecahnya.

Mazmumah lebih banyak memecahbelahkan manusia, sekalipun satu keluarga. Dalam satu agama pun kalau mazmumah bermaharajalela, belum boleh bersatu secara kukuh. Mazmumah boleh ditumpaskan hanya dengan rasa cinta dan takutkan Tuhan. Sekadar ideologi, tidak akan sampai ke mana. Soal mazmumah inilah yang jarang kaum dan bangsa di dunia memikirkannya.

The 10 Keys to Successful Trading

INTRODUCTORY MANUAL
FOR

The 10 Keys to Successful Trading
Technical Analysis Applications for the Currency Markets



INTRODUCTORY MANUAL

TABLE OF CONTENTS

Chapter 1: What is the FOREX?
Chapter 2: A Trader’s Vocabulary.
Chapter 3: Reading Candlestick Charts.
Chapter 4: Types of Orders.
Chapter 5: Introduction to Everest Charting Software. (Omitted)
Chapter 6: The 10 Keys to Successful Trading. (Omitted)

Key 1: Equity Management
Key 2: Buy and Sell Signals
Key 3: Bulls vs. Bears - Introduction to Highs, Lows, Support
and Resistance
Key 4: Price Swings
Key 5: Fibonacci Ratios
Key 6: Trends and Trendlines
Key 7: Trading Trends with Fibonacci Ratios
Key 8: Trading Trend Reversals or “The King’s Crown”
Key 9: Trading Consolidation with Fundamental
Announcements
Key 10: Protective Stop Losses and Murphy’s Law in Trading

Chapter 7: Let’s Get Started! (Omitted)
Chapter 8: 3-Phase Post Training. (Omitted)
Chapter 9: DealBook FX Dealing Station Software Manual. (Omitted)
Chapter 10: Recommended Reading. (Omitted)



A Traders Mission And Goal

It is the mission of the trader to become a financially successful long-term
trader. This can be achieved when the trader adopts and accepts The 10 Keys
of Successful Trading. The trader must commit to live by the three disciplines
that create the successful trader.

1. The trader must believe in The 10 Keys to Successful
Trading and merge them into his personality. His
success is dependent on creating a trading plan, and
maintaining the discipline to TRADE THE PLAN!

2. The trader must commit himself to continued education
and learn as much as he can about technical analysis and
the psychology of successful trading. He must use logic,
and not his emotions, in trading. The trader must learn to
trade in control, not out of control!

3. The trader must map out a sound plan of equity
management to insure a return on his investment. A
successful plan is to trade no more than 20% of a margin
account and risk no more than 5 to 10% of that account on
any single trade.

Levels Of A Trader

LEVEL ONE: Beginner Trader - To study and paper trade for a
minimum of one month with imaginary money, gaining the
experience required to establish a track record of profitable
performance.

LEVEL TWO: Advanced Beginner - To trade one or two lots with
real money, working through emotions and establishing a track
record of making money.

LEVEL THREE: Competent Trader - To trade in control with
equity management, achieving a financial return.

LEVEL FOUR: Proficient Trader - To trade based on my belief,
education, and experience and achieves a financial return.

LEVEL FIVE: Expert Trader - To mechanically execute profitable
trades with no emotion.

CHAPTER 1 - WHAT IS THE FOREX?

FOREX = FOReign EXchange
You can trade 24 hours a day

The FOREX is larger than all other financial markets COMBINED
The Foreign Exchange (FOREX) market is a cash (or “spot”) interbank market
established in 1971 when floating exchange rates began to materialize. This
market is the arena in which the currency of one country is exchanged for those
of another and where settlements for international business are made.

The FOREX is a group of approximately 4500 currency trading institutions,
including international banks, government central banks and commercial
companies. Payments for exports and imports flow through the Foreign
Exchange Market, as well as payments for purchases and sales of assets. This
is called the “consumer” foreign exchange market. There is also a “speculator”
segment in the FOREX Companies, which have large financial exposures to
overseas economies participate in the FOREX to offset the risks of international
investing.

Historically, the FOREX interbank market was not available for small speculators.
With a previous minimum transaction size and often-stringent financial
requirements, the small trader was excluded from participation in this market. But
today market maker brokers are allowed to break down the large interbank units
and offer small traders the opportunity to buy or sell any number of these smaller
units (lots).

Commercial banks play two roles in the FOREX market:

(1) They facilitate transactions between two parties, such as companies
wishing to exchange currencies (consumers), and

(2) They speculate by buying and selling currencies. The banks take positions
in certain currencies because they believe they will be worth more (if “buying
long”) or less (if “selling short”) in the future. It has been estimated that
international banks generate up to 70% of their revenues from currency
speculation. Other speculators include many of the worlds’ most successful
traders, such as George Soros.

The third category of the FOREX includes various countries’ central banks, like
the U.S. Federal Reserve. They participate in the FOREX to serve the financial
interests of their country. When a central bank buys and sells its or a foreign
currency the purpose is to stabilize their own currency’s value.
The FOREX is so large and is composed of so many participants, that no one
player, even the government central banks, can control the market. In
comparison to the daily trading volume averages of the $300 billion in the U.S.
Treasury Bond market and the approximately $100 billion exchanged in the U.S.
stock markets, the FOREX is huge, and has grown in excess of $1.5 trillion daily.
The word “market” is a slight misnomer in describing FOREX trading. There is no
centralized location for trading activity (“pit”) as there is in the currency futures
(and many other) markets. Trading occurs over the phone and through the
computer terminals at hundreds of locations worldwide. The bulk of the trading is
between approximately 300 large international banks, which process transactions
for large companies, governments and for their own accounts. These banks are
continually providing prices (“bid” to buy and “ask” to sell) for each other and the
broader market. The most recent quotation from one of these banks is
considered the market’s current price for that currency. Various private data
reporting services provide this “live” price information via the Internet.
There are numerous advantages for parties wishing to trade in the FOREX.

They include:

Liquidity: In the FOREX market there is always a buyer and a seller! The
FOREX absorbs trading volumes and per trade sizes which dwarfs the
capacity of any other market. On the simplest level, liquidity is a powerful
attraction to any investor as it suggests the freedom to open or close a
position at will 24 hours a day.

Once purchased, many other high-return investments are difficult to
sell at will. FOREX traders never have to worry about being “stuck”
in a position due to lack of market interest. In the 1.5 trillion U.S.
dollar per day market, major international banks a “bid” (buying) and
“ask” (selling) price

Access: The FOREX is open 24 hours daily from about 6:00 P.M.
Sunday to about 3:00 P.M. Friday. An individual trader can react to news
when it breaks, rather than waiting for the opening bell of other markets
when everyone else-has the same information. This allows traders to take
positions before the news details are fully factored into the exchange
rates. High liquidity and 24 hour trading permit market participants to take
positions or exit regardless of the hour. There are FOREX dealers in every
time zone, in every major market center (Tokyo, Hong Kong, Sydney,
Paris, London, United States, etc.) willing to continually quote buy and sell
prices.

Since no money is left on the market “table,” this is what is referred
to as a “Zero Sum Game” or “Zero-Sum Gain.” Providing the trader
picks the right side, money can always be made

Two-Way Market: Currencies are traded in pairs, for example dollar/yen,
or dollar/Swiss franc. Every position involves the selling of one currency
and the buying of another. If a trader believes the Swiss franc will
appreciate against the dollar, the trader can sell dollars and buy francs
(“selling short!’). If one holds the opposite belief, that trader can buy
dollars and sell Swiss francs (“buying long”). The potential for profit exists
because there is always movement in the exchange rates (prices).

FOREX trading permits profit taking from both rising and falling
currency values in relation to the dollar. In every currency trading
transaction, one of the sides of the pair is always gaining and the
other side is losing.

Leverage: Trading on the FOREX is done in currency “lots.” Each lot is
approximately 100,000 U.S. dollars worth of a foreign currency. To trade
on the FOREX market, a “margin account” must be established with a
currency broker. This is, in effect, a bank account into which profits may
be deposited and losses may be deducted. These deposits and
deductions are made instantly upon exiting a position.

Brokers have differing margin account regulations, with many
requiring a $1,000 deposit to “day-trade” a currency lot. Day-trading
is entering and exiting positions during the same trading day. For
longer-term positions, many require a $2,000 per lot deposit. In
comparison to trading in stocks and other markets, which may
require a 50% margin account, FOREX speculators excellent
leverage of 1% to 2% of the $100,000 lot value. The trader can control
each lot for I to 2 cents on the dollar!

Execution Quality: Because the FOREX is so liquid, most trades can be
executed at the current market price. In all fast moving markets, slippage
is inevitable in all trading (stocks, commodities, etc.), but can be avoided
with some currency broker’s software, which informs you of your exact
entering price just prior to execution. You are given the option of avoiding
or accepting the slippage. The huge FOREX market liquidity offers the
ability for high quality execution.

Confirmations of trades are immediate and the Internet trader has only to
print a copy of the computer screen for a written record of all trading
activities. Many individuals feel these features of Internet trading make it
safer that using the telephone to trade. Respected firms such as Charles
Schwab, Quick & Reilly and T.D. Waterhouse offer Internet trading. They
would not risk their reputations by offering Internet service if it were not
reliable and safe. In the event of a temporary technical computer problem
with the broker’s ordering system, the trader can telephone the broker 24
hours a day to immediately get in or out of a trade.

Internet brokers’ computer systems are protected by “firewalls” to keep
account information from prying eyes. Account security is a broker’s
highest concern. They have taken multiple steps to eliminate any risk
associated with transacting on the Internet.

A FOREX Internet trader does not have to speak with a broker by
telephone. The elimination of the middleman (broker salesman)
lowers expenses and makes the process of entering an order faster
and has eliminated the possibility for misunderstanding.

Execution Costs: Unlike other markets, the FOREX does not charge
commissions. The cost of a trade is represented in a Bid/Ask spread
established by the broker. (Approximately 4 pips)

Trendiness: Over long and short historical periods, currencies have
demonstrated substantial and identifiable trends. Each individual currency
has its own “personality,” and each offers a unique historical pattern of
trends, providing diversified trading opportunities within the spot FOREX
market.
Focus: Instead of attempting to choose a stock, bond, mutual fund or
commodity from the tens of thousands available in those markets, FOREX
traders generally focus on I to 4 currencies. The most common and most
liquid are the Japanese Yen, British Pound, Swiss Franc and the new
EURO. Highly successful traders have always focused on a limited
number of investment options. Beginning FOREX traders usually will
focus on one currency and later incorporate one to three more into their
trading activities.
Margin Accounts: Trading on the FOREX requires a margin account.
You are committing to trade and take positions today. As a speculator
trader you will not be taking delivery on your product that you are trading.
As a Stock Day Trader, you will only hold a trading position for a few
minutes to a few hours, and then you need to close out your position by
the end of the trading session.
All orders must be placed through a broker. To trade stocks you will need
a stockbroker and to trade currencies you will need a Forex currency
broker. Most brokerage firms have different margin requirements. You
need to ask them their margin requirements to trade stocks and
currencies.
A margin account is nothing more than a performance bond. All traders
need a margin account to trade. When you gain profits, they place your
profits into your margin account the same day you profited. When you lose
profits, they need an account to take out the losses you incurred that day.
All accounts are settled daily.
A very important part of trading is, taking out some of your winnings or
profits. When the time comes to take out your personal gains from your
margin account, all you need to do is contact your broker and ask them to
send you your requested dollar amount, and they will send you a check.

They can also wire transfer your money.


Chapter 3

READING CANDLESTICK CHARTS

In the Seventeenth century, the Japanese developed a method to analyze the
price of rich contracts. This technique is called “candlestick charting. Steven
Nison is credited with popularizing the candlestick chart and has become
recognized as the leading authority on the interpretation of the system.
Candlesticks chart the price fluctuations of a product. A candlestick can
represent any period of time. A currency trader’s software can provide charts
representing anywhere from five minutes to one week per candlestick.

Candlestick charts do not involve any calculations. They simply chart price
movements in a given time period. Each candlestick displays four important
pieces of information, which show the price fluctuations during the time period of
the candle. In much the same way as the more widely-known bar chart, a candle
give us the opening price, the closing price, the highest price and the lowest price
of the time period. Candlesticks are easier to use because they more clearly
demonstrate the relationship between the opening and closing prices.
Because candlesticks display the relationship between the open, high, low and
closing prices, they cannot be used to chart securities that have only closing
prices.

The interpretation of candlestick charts is based on patterns. Currency traders
use primarily the relationship of the highs and lows of the candlewicks over a
given time period. However, some patterns can be identified to anticipate price
movements. There are two types of candles: the bullish pattern candle and the
bearish pattern candle.

Monday, February 27, 2012

The Resurgence of Islam from The East

ALLAH’S SCHEDULE FOR THE VICTORY OF THE MUSLIM UMMAH AT THE END OF TIME

  1. The Grand Design of Allah
  2. Rome and Persia will fall into the hands of Islam
  3. Constantinople fell into the hands of Islam
  4. Events of the Resurgence of Islam at the end of time

THE RESURGENCE OF ISLAM FROM SOUTH EAST ASIA

  1. Introduction
  2. The West on the Brink of Destruction
  3. The Splendour of Islam will be revived
  4. South East Asia, the Base for the Resurgence of Islam
  5. The Youth of Bani Tamim, the Leader for the resurgence of Islam in South East Asia

ALLAH’S SCHEDULE FOR THE VICTORY OF THE MUSLIM UMMAH AT THE END OF TIME

(The chain of the Hadith of Rasulullah)

  1. The Grand Design of Allah

Rasulullah SAW said:

“The era of prophethood has come to you, as such the era of prophethood has taken place as Allah wills. Then the era of Khulafaur Rashidin moves in as in the era of prophethood. Then this era took place as Allah wills. Then Allah removed the era, and the era of the reign that pinches took place (the era of Slander). The era took place as Allah wills. Then Allah removed it again. Then the era of Oppression and Tyranny took place (the era of the reign of the Dictator) and the era took place as Allah wills it. Then the era of Caliphate (Imam Mahdi and Isa a.s) takes place that moves as the way of life of the era of prophethood.”

  1. Rome and Persia will fall into the hands of Islam

When they were digging the trenches for security in preparation for the Khandaq War, the Companions failed to break the huge rocks. Rasulullah went to the place and asked for a spade. Rasulullah recited “Bismillah” and with all his might, pierced the spade into the rock. The rock broke into three whilst discharging massive flames of fire. Rasulullah SAW spoke, “Almighty Allah! I have been presented with the keys of the nation of Rome, and from those flames, I could see clearly the red palaces and my Ummah will conquer them all.”

At the third strike, the rock broke more as it discharged massive flames of fire. Rasulullah Saw spoke that he saw palaces and mansions in Syria and Yaman, also other districts that at one point in time will be under the patronage of the banner of Islam.

Rome and Paris, at that moment, were two world superpowers such as America and Russia in the eighties. And it became evident that this Hadith was realized with the fall of East Rome and Persia to the hands of the Islamic army during the era of Caliph Umar ibn Khattab.

  1. Constantinople fell into the hands of Islam

Rasulullah SAW spoke:

“Constantinople will fall into the hands of a leader who is the best of leaders, the citizens who are the best of citizens, and the army which is the best of armies.”

  1. Events of the Resurgence of Islam at the end of time

4.1 The Splendour of Islam will be revived at the end of time.

It had been narrated by Abu Daud and Tabrani from Abdullah bin Masud from the Prophet SAW who said, “if there is only one more day left on this earth, certainly Allah will lengthen the day until a male is delegated from my family, who has the same name as mine and his father’s name is the same as my father’s and he will fill the world with justice as the world was once filled with tyranny.”

(Al Hawi lil Fatawa by Imam Sayuti)

4.2 The Resurgence of Islam at the end of time will begin from the East.

And it has been narrated by Ibnu Abi Shaibah and Nu’aim bin Hammad in Al Fitan and Ibnu Majah and Abu Nu’aim from Ibnu Masud who said, “when we were side by side with Rasulullah SAW, a group of youths from the family of Bani Hashim suddenly arrived. When he saw them, tears appeared in both the eyes of Rasulullah SAW and his countenance changed. “Why do we see in your face something that we do not like?” he answered, “We, Ahlul Bait have been chosen by Allah more for the Hereafter than his world, disaster will befall my kin, and in my absence they will be ousted, until the advent of a race from the east who will bring with them the banner coloured black. They asked for good but is not given. So, they fought and attained victory. And they are given what they asked for but they do not accept it until they submit to a male from my kinship, who will fill this earth with justice as the earth was filled with treachery. Whoever amongst you is able to meet him, approach him even though you have to crawl on snow. Verily, he is Al Mahdi.”

4.3 For every century (100 years) Allah will cause a Mujaddid (reformer) to appear.

Rasulullah SAW said:

“Verily, Allah will cause to appear for the Muslim Ummah, a Mujaddid who will reform all religious affairs (Islam) at the beginning of each century.”

4.4 Imam Mahdi, Mujaddid at the end of time.

  1. Rasulullah SAW said:

From Abu Daud and Tabrani from Abdullah bin Mas’ud from the Prophet SAW, he said, “If there is only one more day left on this earth, certainly Allah will lengthen the day until a male is delegated (Al Mahdi) from my family, who has the same name as mine, and his father’s name is the same as my father’s and he will fill the world with justice as the world was once filled with tyranny.”

  1. and Abu Nu’aim narrated from Abi Said, and Prophet SAW said:

“Al Mahdi is from us, Ahlul Bait, a male from my Ummah, with a prominent nose. He fills the earth with justice as the earth was filled with tyranny.”

  1. and narrated by Abu Nu’aim and Al Khatib in Talkhis Al Mutashabih from Ibnu Umar, Rasulullah SAW said:

“Al Mahdi will appear, and on his head the Angel will declare, ‘This is Al Mahdi, follow him.’ “

4.5 The Bani Tamim Youth from the East, the bearer of the banner for Imam Mahdi.

Narrated by Tabrani in Al Ausat, from Ibnu Umar, that the Prophet SAW had taken Ali’s hand and said: “There will be issued from these ribs, a youth who will fill the world with justice (Imam Mahdi). When you see this situation, it is compulsory (wajib) for you to seek for the Youth from Bani Tamim, he comes from the East and he is the bearer of the banner for Al Mahdi.”

(Kitab Al Hawi lil Fatawa by Imam Sayuti)

4.6 The jamaah bearing the Truth under the leadership of the Bani Tamim Youth attains victory in the East and paves the way for Imam Mahdi.

  1. Rasulullah SAW said:

Constantly, there will be a thoifah (small group) that is willing to uphold the truth and it will not be destroyed even though there are those who oppose till the decree of Allah (the Day of Qiyamah).

  1. Narrated from Al Hasan bin Sofyan from Abu Nu’aim from Tsauban, Rasulullah SAW said:

“There will appear a black banner from the East, their hearts will be like platelets of iron. Whoever has heard of them, should approach them and receive the baiah (pledge) from them even though you have to crawl over snow.”

(From Kitab Al Hawi lil Fatawa by imam Sayuti)

  1. Rasulullah SAW said:

“We, Ahlul Bait have been chosen by Allah more for the Hereafter than this world, disaster will befall my kin and in my absence, they will be ousted until the advent of a race from the East who will bring with them the banner coloured black. They asked for good but is not given. So they fought and attained victory. And they are given what they asked for but they do not accept it until they submit to a male from my kinship who will fill this earth with justice as the earth was filled with treachery. Whoever amongst you is able to meet him, approach him, even though you have to crawl on snow. Verily he is Al Mahdi.”

4.7 Declaration in Mecca of Imam Mahdi’s leadership of the Ummah

Rasulullah SAW said:

“Verily, when Al Mahdi appears, the angels proclaim from above his head, “This is Al Mahdi as the Vicegerent of Allah, thus you follow him.” All mankind will bow and obey him and gain love and care from him. Verily Al Mahdi controls the East and West. And those who receive the baiah from him numbers the length of Al Aswad and the Tomb of Ibrahim, the first group totalling the number of members of Badr, then Abdal from Sham approaches him, followed by Nujaba’ from Egypt and Asoib from the East. Following that, Allah decrees on him the army from Khurasan with the black banners and they head for Sham. And Allah sends 3000 angels and Ashabul Kahfi amongst those who will be helping him.”

(Hadith from Kitab As’afur Raghibin)

Hadis-hadis akhir zaman tambahan

Menuju empayar LAMURAYA baru di akhir zaman


Said Abu Uthman telah meriwayatkan kepada kami dari Jabir dari Abi Jaa’far katanya: Akan keluar seorang pemuda dari Bani Hasyim, ditapak tangan kanannya ada tahi lalat dari Khurasan bersama-sama dengan panji panji hitam, bersamanya juga ada Syuaib bin Soleh. Dia memerangi golongan As Sufyani dan mengalahkan mereka.

Al Walid dan Rusydain telah meriwayatkan kepada kami dari Ibni Lahia’h dari Abi Qubail dari Abi Rauman dari Ali katanya : Akan keluar panji-panji hitam memerangi golongan As Sufyani, dikalangan mereka ada seorang lelaki dari Bani Hasyim yang mempunyai tahi lalat pada bahu kirinya, mereka dipimpin oleh seorang lelaki dari Bani Tamim yang digelar Syuaib bin Soleh, mereka akan mengalahkan golongan As Sufyani.

Al Walid bin Muslim dan Rusydain bin Saad telah meriwayatkan kepada kami dari Ibni Lahia’h dari Abi Qubail dari Abi Rauman dari Saidina Ali bin Abi Thalib RA katanya: Apabila tentera berkuda As Sufyani telah keluar ke Kufah dan menghantar utusan kepada ahli Khurasan sedangkan utusan Khurasan keluar mencari Imam Mahdi lalu dia dan Al Hasyimi bertemu dengan panji-panji hitam yang dipimpin oleh Syuaib bin Soleh lalu bertemu pula dengan orang orang As Sufyani di pintu Astokhor maka berlakulah pertempuran yang besar diantara mereka, panji panji hitam mendapat kemenangan dan tentera berkuda As Sufyani melarikan diri, ketika itulah semua manusia menginginkan Imam mahdi dan mencarinya.

Said Abu Uthman telah meriwayatkan kepada kami dari Jabir dari Abi Jaa’far katanya: As Sufyani menghantar tenteranya ke segenap penjuru setelah dia menduduki Kufah dan Baghdad, maka dia mengirim sepasukan tenteranya ke negara Ma Waraunnahar (negara dibelakang sungai) terdiri dari penduduk Khurasan, kemudian ahli Masyriq (penduduk timur) menyambut mereka dengan peperangan, dan pergilah pengirim berita mereka maka apabila sampai berita itu kepada As Sufyani dia pun menghantar sepasukan tentera yang besar ke Astokhor bersama mereka (diketuai) seorang lelaki dari bani Ummayyah, maka berlakulah peperangan di Qumas, dan peperangan di Daulat Ar Rayy, dan peperangan di sempadan Zarnaj, ketika itu As Sufiani memerintahkan supaya dibunuh penduduk Kufah dan penduduk Madinah, dan ketika itu pula muncul panji-panji hitam dari Khurasan, bersama seluruh manusia itu (diketuai) seorang pemuda dari bani Hasyim, ditapak tangan kanannya terdapat tahi lalat, Allah mempermudahkan urusan dan perjalanan mereka, kemudian berlakulah peperangan di sempadan Khurasan, dan berjalanlah Al Hasyimi (pemuda bani Hasyim) tadi melalui jalan Ar Rayy maka keluarlah seorang lelaki dari bani Tamim berdarah ajam yang digelar Syuaib bin Soleh ke Astokhor kepada lelaki dari bani Ummayyah, maka bertemulah dia (pemuda bani Tamim) dan Imam Mahdi dan Al Hasyimi di tengah-tengah Astokhor, lalu berlakulah di antara kedua mereka korban nyawa yang besar, bersama mereka itu terdapat seorang lelaki dari bani Udai maka Allah menolong penolong-penolongNya dan tentera-tenteraNya, kemudian berlaku pula peperangan di Madain selepas berlakunya peperangan Ar Rayy, manakala di Aqir Qufa berlaku peperangan Sailamiyyah yang mampu diceritakan oleh mereka yang terselamat, kemudian berlaku perbunuhan yang besar di Bybilon dan peperangan di sebuah kawasan di kawasan Nasibin, kemudian keluar satu kaum dari kalangan orang awam mereka kepada seorang yang kecil sebelah matanya, dan merekalah Asoib, umumnya mereka itu dari Kufah dan Basrah hinggalah mereka itu nanti akan membebaskan tawanan tawanan yang berada di tangan As Sufiani.

Al Walid dan Rusydain telah meriwayatkan kepada kami dari Ibni Lahi’ah dari Abi Qubail dari Abi Rauman dari Saidina Ali RA katanya : Golongan As Sufyani akan bertemu dengan panji-panji hitam yang bersamanya seorang pemuda dari Bani Hasyim, ditangan kananya ada tahi lalat, mereka dipimpin oleh seorang lelaki dari Bani Tamim yang digelar Syuaib bin Soleh di pintu Astokhor dan berlakulah pertempuran sengit diantara mereka dan panji-panji hitam mendapat kemenangan, tentera berkuda As Sufyani melarikan diri, ketika itu semua manusia menginginkan Imam Mahdi dan mencarinya.

Muhammad bin Abdullah At Tiharti telah meriwayatkan kepada kami dari Muawiyah bin Soleh dari Syuraih bin Ubaid dan Rasyij bin Saad dan Dhamrah bin Habib dan guru-guru mereka, kata mereka: As Sufyani menghantar tenteranya keseluruh Timur di bumi Khurasan dan Parsi, orang-orang Timur bangun dan memerangi mereka dan berlakulah pertempuran di antara mereka di beberapa temapat, bilamana peperangan berpanjangan orang-orang Timur itu berbaiah kepada seorang lelaki dari Bani Hasyim yang datang dari hujung Timur, lalu dia membawa orang-orang Khurasan dibawah pimpinan seorang lelaki dari bani Tamim yang berdarah ajam, berkulit sawo matang, berjanggut nipis, keluar juga bersama-samanya seramai 5000 orang apabila mendegar berita munculnya (Imam Mahdi) dan berbaiah kepadanya, maka dialah merupakan muqaddimah kepada Imam Mahdi, kalau dia menghadapi bukit yang teguh nescaya dapat diratakannya, maka bertemulah dia dan pasukan As Sufyani lalu dia menewaskan mereka terbunuhlah daripada mereka satu korban nyawa yang besar, kemudian berlaku pula kemenangan bagi As Sufyani, dan keluarlah Syuaib bin Soleh bersembunyi ke Baitul Maqdis menyerahkan kepada Imam Mahdi kedudukannya apabila dia mendapat tahu pemergiannya ke Syam.

Abdullah bin Amrwan telah meriwayatkan kepada kami dari Al Haitsam bin Abdul Rahman daripada orang yang menceritakan kepadanya dari Saidina Ali bin Abi Thalib RA katanya: Akan keluar seorang lelaki sebelum Imam Mahdi dari ahli keluarganya di Timur, dia memikul pedang di atas bahunya selama lapan bulan, dia berjuang dan menuju ke Baitul Maqdis tetapi dia meninggal dunia sebelum sampai ke Baitul Maqdis.

Imam Sayuti telah meriwayatkan dari Saidina Ali katanya: Akan keluar panji-panji hitam memerangi golongan As Sufyani, padanya ada seorang pemuda dari Bani Hasyim yang ditapak tangan kirinya ada tahi lalat, yang dipimpin oleh seorang lelaki dari Bani Tamim yang digelar syuaib bin Soleh, mereka mengalahkan golongan As Sufyani.

Imam Suyuti telah meriwayatkan juga dari Dhamrah bin Habib dan guru-gurunya kata mereka: As Sufyani menghantar tentera berkudanya sehingga sampai keseluruh Timur dari bumi Khurasan dan bumi Parsi, orang orang Timur bangun dan memerangi mereka dan berlaku pertempuran diantara mereka di beberapa tempat. Bilamana peperangan berpanjangan mereka berbaiah kepada seorang lelaki dari Bani Hasyim, mereka ketika itu di hujung Timur lalu dia membawa ahli Khurasan dibawah pimpinan seorang lelaki dari Bani Tamim yang mempunyai darah ajam yang digelar Syuaib Ibnu Soleh berkulit sawo matang dan berbadan sederhana, dia keluar kepada Al Hasyimi bersama 5000 orang orangnya, bilamana sampai kepada Al Hasyimi beita itu dia terus bergabung dan menjadikan Pemuda Bani Tamim pemimpinnya, kalaulah mereka menghadapi bukit-bukit yang terpasak gagah nescaya mereka akan meratakannya. Maka bertemulah Pemuda Bani Tamim dan tentera berkuda As Sufyani dan mendapat kemenangan keatas mereka dan memebunuh ramai tentera As Sufyani, selepas itu golongan As Sufyani pula yang menang, Al Hasyimi berundur begitu juga Syuaib bin Soleh perrgi ke Baitil maqdis secara diam-diam untuk menyerahkan kepimpinan kepada Imam Mahdi bilamana dia mendengar kedatangan Imam Mahdi ke Syam.

Kata Al Walid:Telah sampai kepada aku bahawa Al Hasyimi adalah saudara sebapa dengan Imam Mahdi, kata sebahagian ulamak, dia anak saudara Imam Mahdi dan kata sebahagian yang lain, dia tidak mati tetapi berundur ke Mekah setelah kekalahan itu, bila muncul Imam Mahdi dia keluar semula.

Diriwayatkan dari Ja‘far al-Shadiq ( ra), ?Kedatangan Imam Mahdi akan didahului oleh sebuah bencana banjir besar dan kehancuran lahan-lahan pertanian. Janganlah kalian mengeluhkan akan hal itu.
diriwayatkan oleh Sa'id bin Juba ir berbunyi, Tahun sebelum kedatangan Imam Mahdi akan terjadi hujan lebat selama 24 hari. Kalian akan merasakan dampak sekaligus keberkahannya

diriwayatkan oleh Keluarga Nabi (saw), dikatakan bahwa satu tahun sebelum kedatangan Imam Mahdi, akan terjadi sebuah bencana berupa hujan yang demikian lebat, yang tidak pernah terjadi semenjak turunnya Adam (as) ke Bumi. Bencana itu tepatnya akan terjadi sejak tanggal 20 Jummadil Awwal sampai 10 Rajab
Ja‘far al-Shadiq ( ra) berkata, Datangnya tahun kemenangan ditandai dengan meluapnya sungai Eufrat sampai membanjiri jalan-jalan di kota Kufah

Nua'im bin Hamad meriwayatkan dari Walid, ia berkata, Ja‘far al-Shadiq (ra) mengatakan kepadaku: Sebelum kedatangan Imam Mahdi akan muncul bintang berekor dari arah timur yang akan menerangi penduduk Bumi, dan cahanyanya bagaikan bulan purnama

Dari Ka'ab al-Ahba ra, Mega merah akan muncul di langit, dan bintang akan muncul dari timur, dan cahayanya bagaikan bulan purnama, lalu menghilang

Berkata Syeikh al-Mufid telah datang ke pada kita (hadis-hadis) yang menyebutkan tanda-tanda kemunculan Imam Mahdi, beberapa peristiwa terjadi sebelum kemunculannya. Di antaranya munculnya as-Sufyani, pembunuhan terhadap al-Hasani, perseteruan antara Bani Abbas menyangkut kerajaan , gerhana matahari di pertengahan bulan Ramadhan dan gerhana bulan diakhir bulan tersebut, pertempuran di Baida (antara Mekah dan Madinah), ditimur dan di barat, matahari terhenti antara waktu zuhur hingga pertengahan waktu asar, terbit matahari dari barat, pembunuhan seorang tak berdosa di Kufah bersama 70 orang-orang shalih, dibunuhnya seorang keturunan Nabi saw di ka‘bah antara hajar aswad dan maqam Ibrahim, penghancuran tembok masjid Kufah, munculnya panji hitam dari Khurasan, munculnya seorang pejuang dari Yaman, masuknya kekuatan barat ke negeri Mesir sampai menguasai negeri Syam lalu muncullah bintang di timur yang terang laksana bulan tapikemudian berbelok hampir saja bertemu kedua sisinya (bertabrakan), lalu percikan merah terlihat di langit dan memenuhi seluruh ufuknya, api berkobar di timur dan terus terlihat dalam 3 hingga 7 hari, bangsa Mesir membunuh pemimpinnya, kehancuran negeri Syam dan pertikaian antara 3 kelompok didalamnya, masuknya panji Qays dan Arab ke Mesir, panji Kindah ke Khurasan, meluapnya sungai Furat hingga membanjiri jalan-jalan kota Kufah, munculnya 60 orang pendusta dan semuanya mengaku sebagai nabi, munculnya 12 orang dari keturunan Ali yang semuanya mengaku sebagai Imam, naiknya angin hitam di waktu siang, gempa bumi hingga banyak kehancuran, ketakutan yang menyelimuti Irak dan Baghdad, begitu banyaknya kematian dan kekurangan harta benda dan sedikitnya panen, munculnya wabah belalang yang merusak pertanian, pertikaian antara orang Arab dan Ajam hingga terjadi pertumpahan darah sesama mereka, para budak menjadi pemimpin di negeri tuan mereka, munculnya suara panggilan dari langit sampai seluruh penghuni bumi mendengarnya sesuai dengan bahasa masing-masing, sesosok wajah hingga dada tampak pada matahari hingga manusia dapat melihatnya, sebagian mayat bangkit dari kuburnya sampai saling berkenalan dan menziarahi satu sama lain.

Seorang pria bernama Amir bin Kastir berdiri dan berkata, “Wahai Pemimpin orang yang beriman, kau telah memberitakan kepada kita tentang para pemimpin kafir dan para khalifah kebatilan, maka kabarkanlah kepada kami siapa saja para pemimpin kebenaran yang memiliki lisan kejujuran sepeninggalmu nanti. Lalu sayidina Ali bin Abi Thalib berkata,“Rasulullah telah mengabarkan kepadaku bahwa pemimpin-pimimpin kebenaran terdiri dari 12 orang Imam, 9 orang di antaranya adalah keturunan Husain.

Dari Abi Bashir meriwayatkan, Abu Abdillah berkata,‘Di saat akan datangnya Imam Mahdi, manusia akan diuji dengan bencana kelaparan, keselamatan jiwanya, kemiskinan harta, jiwa dan pangan
Jafar Shadiq (ra) berkata, Imam Mahdi akan muncul pada hari Jumat,?. Sementara di dalam riwayat lainnya disebutkan bahwa Imam Mahdi akan muncul pada hari Sabtu.

Sayidina Ali bin Abi Thalib (ra) be rkata, Jika telah dekat datangnya waktu yang dijanjikan, dan telah habis masa, akan muncul bintang berekor dari arah timur yang bersinar bagaikan purnama

Abu Abdillah (ra) berkata, Keluarnya Sufyani telah ditentukan pada bulan Rajab, maka ia akan berkuasa selama 9 bulan saja dan tidak akan lebih dari sehari pun

Abu Abdillah (ra) berkata, keluarnya Sufyani telah ditentukan pada bulan Rajab
Muhammad al-Baqir (ra) berkata, Sufyani dan Imam Mahdi berada dalam tahun yang sama.

Ali Zainal Abidin (ra) berkata, Kedatangan Imam Mahdi adalah ketentuan yang telah digariskan Allah, begitu pula dengan keberadaan Sufyani. Beliau tidak akan muncul kecuali didahului oleh kemunculan Sufyani.

Abu Qubail, ia berkata, Sufyani adalah seburuk-buruknya pemimpin. Ia membunuh para ulama dan orang-orang mulia. Jika mereka menolak untuk membantunya, maka ia tak segan untuk membunuhnya.Sufyani tak segan untuk membunuh para pembangkangnya, memotong mereka dengan gergaji, atau menggoreng mereka dalam kuali besar. Semua itu terjadi 6 bulan sebelum kedatangan Imam Mahdi

Ibnu Abbas (ra), ia berkata, Sufyani akan muncul dan melakukan peperangan, mereka membelah perut-perut wanita hamil dan memasak bayi-bayi mungil dalam kuali besar

Muhammad al- Baqir (ra) berkata, Jika nanti engkau melihat Sufyani, maka ketahuilah bahwa ia adalah seorang manusia yang menjijikan, berambut pirang berwarna merah kebirubiruan, tidak pernah beribadah kepada Allah, tidak pernah berkunjung ke Mekah atau Madinah.

Hudzaifah al-Yamani (ra) meriwayatkan, Sesungguhnya Nabi (saw) pernah menyebutkan fitnah yang akan terjadi antara orang Timur dan Barat. Beliau (saw) pernah berkata,.kita juga akan mendapatkan ujian, (yaitu) akan muncul Sufyani dari bukit tandus. Ia akan berkuasa di Damaskus, kemudian mengutus dua bala tentara. Tentara pertama diperintahkannya menuju ke arah timur, sedangkan tentara kedua menuju ke Madinah. Ketika mereka sampai di negeri Babylonia, tepatnya di sebuah kota yang dilaknat, mereka membunuh lebih dari 3000 jiwa, dan memperkosa tak kurang dari 100 orang wanita. Mereka menyembelih 300 kambing milik sebuahkaum dari Bani Abbas. Setelah itu mereka mulai beranjak pergi menuju kota Kufah. Mereka merusak semua daerah yang dilintasinya. Ketika mereka mulai memasuki Syam, tiba-tiba keluarlah bendera petunjuk (pasukan yang membinasakan mereka). Pasukan itu berhasil membunuh semua pasukan Sufyani, dan menyelamatkan para sandera dan harta hasil jarahan mereka. Adapun bala tentara kedua yang diutus ke Madinah, akan menginjak-injak kehormatan kota suci tersebut selama tiga hari tiga malam. Kemudian mereka bersiap untuk beranjak pergi menuju kota Mekah, namun sesampainya di padang pasir, Allah mengutus Jibril (as) untuk menumpas habis mereka, Ya Jibril, berangkatlah dan hancurkan mereka! Lalu Jibril (as) menghancurkan mereka dengan kakinya, dan satu pun tidak tersisa kecuali dua orang dari al-Jahinah

Syam pada saat itu akan menjadi pentas perang saudara dan pertempuran antar kelompok bersenjata, yaitu kelompok al-Abqa‘, al-Ashab, dan kelompok Sufyani. Ketiga kelompok ini adalah sesat, dan masing-masing ingin berkuasa. Berbagai riwayat yang ada tidak menyebutkan tentang keyakinan mereka. Al-Abqa‘ bertempur melawan kelompok Sufyani dan dimenangkn Sufyani. Lalu, kelompok Sufyani juga mampu mengalahkan al-Ashab. Sufyani adalah kelompok yang keluar sebagai pemenang dalam pertempuran ini. Kelompok Sufyani berhasil menguasai Syam. Mayoritas penduduk Syam menjadi pendukung dan pengikutnya. Setelah Sufyani berhasil menguasai Negeri Syam melalui 6 bulan peperangan yang melelahkan, mereka mulai melangkah menuju Irak, tepatnya kota Kufah. Dalam perjalanannya mereka melakukan banyak sekali kejahatan dengan membunuh, merampas, dan membantai para pengikut Keluarga Nabi (saw) dan seorang keturunan Keluarga Nabi (saw). Sesampainya di kota Kufah, mereka mengumumkan sebuah sayembara, Barangsia pa yang dapat membawa kepa la pa ra pengikut ke lua rga Nabi (saw), akan mendapatkan hadiah sebesar 1000 Dirham. Lalu para penganut sekte yang bukan pengikut Keluarga Nabi mulai memburu dan memenggal kepala mereka. Kepala itu diserahkan kepada penguasa Sufyani untuk mendapatkan hadiah.

Abu Abdillah (ra) berkata, Seakan-akan aku menyaksikan seorang Sufyani atau pengikut Sufyani meletakkan pelana kudanya di rumah-rumah kalian. Lalu seorang berseru, Barangsiapa yang dapat membawa kepala para pengikut keluarga Nabi (saw), akan mendapatkan hadiah sebesar 1000 Dirham. Mulailah tetangga menyerang tetangga yang lain seraya berkata, dia adalah pengikut keluarga Nabi, dan memenggal kepalanya, hingga akhirnya mendapatkan hadiah sebesar 1000 Dirham. Pemeritahan kalian pada saat itu adalah pemerintahan yang dipimpin oleh anak hasil perzinahan. Seakan-akan aku melihat seorang yang memakai penutup kepala Seorang bertanya kepada beliau (ra), Siapakah orang itu? Beliau ( ra) menjawab, Ia adalah seorang dari kalian, berbicara menggunakan bahasa kalian, dan memakai penutup kepala seperti kalian. Ia berada di sekitar kalian, mengenal kalian namun kalian tak mengenalnya. Ia memperhatikan setiap orang. Ia adalah seorang putra penzinah

Sayidina Ali bin Abi Thalib ( ra) mengatakan, Akan keluar putra sang pemakan hati (julukan Hindun, istri abu sufyan) dari padang pasir yang tandus. Dia memiliki wajah yang menyeramkan dan berkepala besar. Di wajahnya terdapat bekas luka. Jika melihat sekilas, kau akan mengira ia bermata satu. Namanya Usman, dan ayahnya Anbasah. Dia termasuk keturunan Abu Sufyan. Ia akan datang dari kota Damaskus, dan akan berdiri di atas mimbarnya.

Sayidina Ali bin Abi Thalib (ra) Jika Sufyani telah muncul, maka waktu berkuasanya hanya seperti seorang wanita yang mengandung bayinya. Ia akan keluar dari negeri Syam, lalu sebagian besar penduduk Syam menjadikannya sebagai pemimpin mereka, kecuali sebagian kecil dari mereka yang telah dilindungi Allah untuk tidak menjadi pengikutnya. Ia akan datang ke kota Madinah dengan bala tentara yang besar, sampai Allah menghancurkan mereka ketika berada di padang pasir. Dalam hal ini, Allah berfirman: Dan (alangkah hebatnya) jika kamu melihat ketika mereka terperanjat takut, maka mereka tidak dapat melepaskan diri dan mereka ditangkap dari tempat yang begtu dekat (as -Saba: 51).
Muhammad al-Baqir (ra) berkata, Tetaplah di tempat kalian. Jangan sekali-kali menggerakan tangan dan kaki kalian sampai melihat tanda-tanda yang muncul dalam satu tahun. Aku akan menyebutkannya kepada kalian: Jika ada orang dari kota Damaskus menyerukan sesuatu, keluarnya janin dari perut ibunya sebelum waktunya, jatuhnya sekelompok orang dari tempat sujudnya, tahun itu adalah tahun perpecahan di tanah Arab. Adapun penduduk Syam saling berperang di bawah tiga kepemimpinan, yaitu al-Ashab, al-Abqa ‘, dan Sufyani. Kaum al-Ashab akan bersekutu dengan kaum Mudhir. Adapun Sufyani dibantu oleh paman-pamannya dari Bani Kalb. Peperangan itu dimenangkan oleh Sufyani dan sekutunya. Mereka pun membunuh lawan-lawannya dari al-Ashab dengan cara yang sangat kejam

Muhammad bin al-Hanafiah meriwayatkan sebuah hadist, Akan keluar panji berwarna hitam dari Bani Abbas, kemudian keluar panji beberapa orang yang memakai kopiah hitam dan berbaju putih dari Khurasan. Pemimpin mereka adalah Syuaib bin Shaleh atau Shaleh bin Syuaib dari Bani Tamim. Mereka akan mengalahkan pasukan Sufyani, sehingga mereka dapat merebut kembali Bait al-Maqdis. Mereka menjadikan kekuasaannya sebagai sarana bagi Imam Mahdi Jarak kemunculannya dengan Imam Mahdi adalah 72 bulan

Ja‘far al-Shadiq (ra) berkata, Keluarnya seseorang dari Khurasan, Sufyani dan seseorang dari Yaman terjadi pada tahun, bulan, dan hari yang sama. Tidak ada yang dapat dijadikan petunjuk kuat, selain panji yang dibawa oleh seorang dari Yaman

Muhammad al- Baqir (ra) berkata, Keluarnya seseorang dari Khurasan, Sufyani, dan orang dari Yaman pada tahun, bulan dan hari yang sama. Pemerintahannya seperti jajaran tulang punggung, yaitu: satunya mengikuti yang lain (berjajar).

Abu Abdillah (ra) berkata, Ada lima ke jadian sebelum kedatangan Imam Mahdi. Yaitu kemunculan orang dari Yaman, kemunculan Sufyani, sebuah seruan dari langit, penghancuran di padang pasir, dan pembantaian terhadap orang yang tak berdosa.

Abu Abdillah (ra ) yang berkata, Kemunculan seseorang dari Yaman dan Sufyani bagaikan balapan kuda
Dari Hisyam bin al-Hakam, Ketika seorang pencari kebenaran keluar dari rumah Abi Abdillah, ia (Hisyam) bertanya kepada Abu Abdillah,Apa kah mungkin orang seperti dia akan menjadi seseorang dari Yaman (yang keluar sebelum Imam Mahdi) ‘ Beliau menjawab, Tidak

Sayidina Ali bin Abi Thalib ( ra) be rkata, Di antara tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi adalah terjadinya kematian merah dan kematian putih, belalang yang muncul pada musimnya, serta belalang yang berwarna merah darah yang muncul bukan pada musimnya. Kematian merah adalah pedang, ada pun kematian putih adalah wabah penyakit.

Muhammad al-Ba qir ( ra) berkata, Imam Mahdi tidak akan muncul, kecuali setelah terjadinya ketakutan yang sangat dahsyat, gempa bumi, f itnah, banyaknya musibah yang menimpa manusia yang sebelumnya didahului oleh penyakit yang mewabah, kemudian akan terjadi peperangan antara bangsa Arab, perselisihan antar manusia, perpecahan dalam agama mereka, perubahan kondisi sehingga manusia sangat mengharapkan kematian ketimbang harus menyaksikan tingkah manusia yang saling meraih keinginannya dengan menghalalkan segala cara.

Ja‘fa r al-Shadiq (ra) yang mengatakan, Imam Mahdi akan ditolong dengan ketakutan dan akan didukung dengan kemenangan. Bumi akan terlipat dan menampakkan segala sesuatu yang tersembunyi di dalamnya. Beliau akan menyampaikan pesan untuk para penguasa Timur dan Barat. Allah akan memenangkan agamanya, walaupun orang-orang musyrikin membencinya

Beliau ( ra) berkata, Isa al-Masih (as) akan turun ke bumi dan mendirikan salat di belakang Imam Mahdi. Kemudian seorang bertanya, Wahai keturunan Rasulullah (saw), kapankah Imam Mahdi akan muncul? Ja‘fa r al-Shadiq ( ra) menjawab, Ketika kaum pria telah menyerupai wanita, dan wanita menyerupai pria; ketika seorang pria berpasangan dengan pria, dan wanita berpasangan dengan wanita, ketika kesaksian palsu diterima dan kesaksian yang adil ditolak; ketika manusia mulai gampang merenggut kehidupan orang lain; ketika perbuatan zina merebak; ketika orang-orang gemar memakan uang riba; ketika para penjahat mulai takut terhadap perkataannya sendiri; ketika Sufyani keluar dari Syam dan seseorang keluar dari Yaman; ketika ada pemusnahan di padang pasir; ketika seorang keturunan Rasulullah dibunuh antara rukun dan maqam yang bernama Muhammad bin al-Hasan; ketika terdengar seruan dari langit bahwa kebenaran ada padanya (Imam Mahdi) dan para pengikutnya. Ketika semua tanda tanda itu telah muncul, maka itulah saat kedatangan Imam Mahdi

Muhamad al-Baqir ( ra) berkata, Seruan tersebut akan terdengar pada bulan Ramadhan, karena bulan itu adalah bulannya Allah (Swt). Seruan tersebut adalah seruan malaikat Jibril kepada seluruh makhluk. Panggilan itu akan menyebut nama Imam Mahdi. Para penduduk di belahan dunia Timur dan Barat akan mendengar seruan itu. Jika seseorang sedang tertidur, maka ia akan segera terbangun; jika sedang berdiri, ia langsung terduduk; jika sedang duduk, ia langsung berdiri di atas kedua kakinya. Hal itu disebabkan ketakutan mereka ketika mendengar suara tersebut. Orang yang mempedulikan suara itu akan mendapatkan rahmat Allah. Itu adalah suara Jibril. Seruan itu akan terdengar pada bulan Ramadhan malam ke 23. Janganlah kalian ragu. Dengar dan taatilah seruan itu. Pada akhir siang akan muncul suara Iblis terdengar memanggil Bukankah ia telah terbunuh dalam keadaan terzalimi Suara itu adalah untuk memberikan keragu-raguan kepada manusia. Alangkah banyaknya para peragu pada hari itu. Peragu itu akan terjerumus ke neraka. Jika kalian mendengar seruan pada bulan Ramadhan, maka janganlah kalian ragu. Karena seruan itu berasal dari Jibril. Tandanya bahwa ia menyebut nama Imam Mahdi dan nama ayah beliau. Bahkan ketika para perawan mendengar seruan Jibril, ia langsung meminta ayah dan saudara laki-lakinya untuk keluar dan mentaati suara tersebut.Kedua seruan ini (seruan Iblis dan Jibril) adalah tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi. Suara dari langit yang menyebutkan Imam Mahdi dan ayah beliau, adalah seruan Jibril. Adapun suara dari dalam bumi adalah suara iblis terlaknat yang menyebut nama Fulan telah terbunuh dalam keadaan terzalimi. Iblis ingin memberikan keraguan kepada hati manusia. Ikutilah suara yang pertama, dan hati-hatilah dengan suara yang kedua.

Setelah pembicaraan yang panjang, kemudian Muhammad al-Ba qir ( ra) mengatakan, Jika keturunan si fulan telah berselisih, maka nantikanlah kedatangan Imam Mahdi. Beliau tidak akan muncul, kecuali setelah perselisihan tersebut. Jika mereka telah berselisih, maka nantikanlah seruan dari langit pada bulan Ramadhan dan kedatangan Imam Mahdi. Sesungguhnya Allah (Swt) mampu berbuat apapun yang Dia suka

Abu Abdillah (ra) berkata, Seruan yang terdengar pada bulan Ramadhan akan terjadi pada malam Jumat, malam 23 bulan Ramadhan Abdullah bin Sinan berkata, Aku mendengar Abu Abdillah berkata, Seruan itu akan memanggil nama Imam Mahdi dari langit, dan pada saat itu sedang terjadi peperangan.

Sayidina Husain ( ra) berkata, Tahun terdengarnya suara dari langit terjadi setelah munculnya tanda-tanda yang ada pada bulan Rajab. Lalu, ada yang bertanya, Apakah tanda -tanda yang akan muncul pada bulan Rajab itu? Beliau menjawab, Wajah yang terlihat di bulan dan tangan yang nampak keluar

Ja‘far a l-Shadiq ( ra) be rkata, Tahun terdengarnya suara dari langit terjadi setelah munculnya tanda-tanda yang ada pada bulan Rajab. Lalu, bertanya salah seorang kepadanya, ?Apakah tanda-tnda yang akan muncul pada bulan Ra jab itu? Beliau menjawab, Wajah yang terlihat di bulan, tangan yang nampak menunjuk sesuatu, seruan dari langit yang terdengar oleh semua penduduk bumi dengan masing-masing bahasa yang mereka miliki

Muhammad al-Baqir (ra ) berkata, Jarak antara kedatangan Imam Mahdi dengan pembunuhan manusia tak berdosa, tidak lebih dari 15 hari.

Ja‘far al-Shadiq (ra) berkata, Sebelum kedatangan Imam Mahdi, ada lima tanda yang akan datang. Yaitu, kemunculan orang Yaman, kemunculan Sufyani, seruan dari langit, pembunuhan manusia tak berdosa, dan peparangan di al-Baida

PENJELASAN MENGENAI KEMUNCULAN IMAM MAHDI


1. Imam Mahdi lahir pada tahun 1259H di sebuah Negara Timur Jauh

2. Namanya Muhammad Bin Abdullah dan Ibunya bernama Aminah

3. Beliau berketurunan Rasulullah saw dari Saidina Hassan ra dari sebelah ibu dan Saidina Hussin ra dari sebelah bapa

4. Apabila cukup umur beliau berkahwin dan kemudiannya beliau telah bermusafir ke Mekah untuk belajar ilmu agama

5. Beberapa tahun kemudian Isterinya ikut menyertainya di Mekah

6. Beliau mengembara ke seluruh Tanah Arab mencari guru mursyid

7. Setelah 12 tahun menetap di Tanah Arab beliau kembali ke Tanah airnya. Namun akhirnya beliau memilih sebuah Negara Timur jauh [Negara pertemuan tiga laut] sebagai tapak perjuangannya

8. Beliau menghadapi pelbagai cubaan dan rintangan sepanjang perjuangan

9. Beliau merupakan seroang wali Allah yang diberi pelbagai karamah

10. Murid-muridnya melihat ciri-ciri Imam Mahdi yang disebutkan hadis-hadis Cuma satu ciri sahaja yang tidak sempurna iaitu mentadbir daulah Islam

11. Beliau dilantik menjadi Imam Mahdi melalui perjumpaan dengan Roh Rasulullah saw secara yaqazah di Mekah dan juga sekali lagi dilantik melalui mesyuarat para wali di Majlis wali-wali

12. Imam Mahdi ghaib pada 1925M ketika berusia 84 Tahun. Beliau cuba dibunuh Yahudi apabila Yahudi mendapat hidu perjuangannya lantas beliau melakukan helah berpura-pura mati padahal hanya ghaib tinggal di alam malakut

13. Ghaibnya Imam Mahdi setelah merancang kelahiran Pemuda Bani Tamim dibawah pantauan Roh Rasulullah saw

13. Pemuda Bani Tamim lahir pada 1937 M

14. Pemuda Bani Tamim menerima ajaran Imam Mahdi walaupun keadaan sukar dan berat melalui wakil Imam Mahdi

15. Namanya yang sebenar bukan Syuaib bin Saleh seperti yang disangka-sangka [Syuaib Bin Saleh adalah namanya di kalangan penduduk langit]

16. Beliau meneruskan perjuangan Imam Mahdi dengan memperkenalkan Islam sebagai cara hidup Islam yang syumul ketika berusia 20 tahun namun. Beliau menceburkan diri dengan perjuangan jemaah tarekat sejak usia 30 tahun

17. Semasa dakwahnya berkembang di luar Negara, beliau telah menemui beberapa syeikh tarekat yang mengkhabarkan bahawa dia adalah Pemuda Bani Tamim. Di samping itu beliau juga telah berjumpa Imam Mahdi dan Roh Rasulullah saw secara yaqazah yang mengisytihar dirinya adalah Pemuda Bani Tamim

18. Beliau kembali ke negaranya dan mengisytiharkan dirinya pemuda Bani Tamim.

19. Kerajaan negaranya mengunakan ulama-ulama untuk menfatwakan ajaran yang dibawanya sesat. Jemaah yang ditubuhkannya diharamkan dan semua aset-aset jemaah dirampas

20. Beliau dipenjara selama 10 tahun namun beliau Berjaya menubuhkan jemaahnya kembali dengan nama baru bahkan beliau dapat membina sebuah Bandar Islam di negaranya

21. Musuh-musuhnya berusaha menghancurkan jemaah yang baru dibangunkannya namun semua usaha gagal

22. Beliau diuji dengan sakit selama 7 tahun yang sebenarnya disihir Yahudi

23. Pada 1 muharram 1431 Hijrah kunci dunia telah diserahkan kepadanya oleh Roh Rasulullah saw

24. Mesyuarat majlis wali-wali menasihatkan supaya beliau menggunakan kaedah berpura-pura mati sekiranya hendak ghaib.

25. Beliau telah membuat perjanjian dengan salah seorang wali Allah untuk peristiwa ‘kematian’ tersebut

26. pada hari beliau mahu dibunuh secara sihir oleh Yahudi maka ghaiblah pemuda Bani Tamim. Yahudi menyangka dia telah wafat

27. Ghaibnya beliau adalah untuk mengiringi Imam Mahdi zahir di bawah pantauan Roh Rasulullah saw.

28. Pentingnya Pemuda Bani Tamim di sisi Imam Mahdi adalah ibarat pentingnya Saidina Abu Bakar disisi Rasulullah saw.

29. Pada jumaat hari terakhir musim Haji 1431 H maka Imam Mahdi pun zahir kembali setelah 85 tahun ghaib diiringi Pemuda Bani Tamim. Masing-masing muncul dalam fizikal lebih muda iaitu berwajah pemuda 40-an

The secret knowledge that Bediuzzaman Said Nursi revealed about our century

Until being called to the mercy of Allah in 1960, Bediüzzaman Said Nursi, the mujaddid of the 13th Islamic century, spent his entire life calling on people to believe in Allah, and to live by the moral values of the Qur’an. He suffered much in that cause, but he was always content with the life he led and faced all the difficulties he encountered with great submission, fortitude, faith and joy. His Risale-i Nur Collection, a commentary on the Qur’an, is full of much wise teaching that clearly reveals his joyous love of Allah, his deep faith, and his devotion to His religion.

Bediüzzaman is a scholar who, in addition to having powerful faith, also possessed secret knowledge revealed to him by Almighty Allah. Many of the reports in question have come to pass in our own time.

Bediüzzaman Said Nursi Described How the Way of the Dajjal Would Increase Its Influence in the 40-50 Years after Him, and How the Persecution and Oppression of Muslims Would Intensify


“At this time, a man’s one sin does not remain one sin, but sometimes grows and spreads and becomes a hundred. (...) IN THIS TIME, AND PARTICULARLY 40-50 YEARS ON, evil and wickedness will not remain on the perpetrator; THE RIGHTS OF PERHAPS MILLIONS OF MUSLIMS WILL BE VIOLATED. MANY EXAMPLES WILL BE SEEN IN 40-50 YEARS’ TIME.” (“Old Said” Period Writings, Damascus Sermon, p. 350-1)

In that particular sermon, Bediüzzaman made highly important statements about the state of the Islamic world 40-50 years after him. Calculating 40-50 years after the Master being called to the mercy of Allah in 1960, this indicates the dates:

1960+40 =2000
1960+50 =2010.

Indeed, in line with the dates clearly and miraculously revealed by Bediüzzaman Said Nursi, the influence of the way of the dajjal has increased in the 2000s.

Since the early 2000s, the Islamic world has been under the effect of serious problems such as conflict, anarchy, terror and the slaughter of the innocent, that show the way of the dajjal is at work.

Muslim countries, especially Afghanistan and Iraq, have been invaded, and tyrannical despots have inflicted terrible cruelty in many Islamic countries.

His Foretelling of the Events of 1971

On the basis of abjad calculations of verses from the Qur’an, Bediüzzaman foretold events that took place in 1971, 20 years beforehand, and these have all come to pass to the letter.

Abjad calculation of the reference in verse 3 of Surat al-Falaq to “the darkness when it gathers” gives a date of 1971. Bediüzzaman Said Nursi refers to 1971 in the following passage:

“If they are counted together, they make 1971, and give news of some ghastly evil at that date. If the crops of the seeds of the present are not rectified, the blows will certainly be terrible.” (The Rays / The Fruits of Belief - Eleventh Topic - p.289)

In 1971, Turkey came to the brink of a military coup, a memorandum was issued and these events had a huge impact on the country’s social and political history. There followed a period of anarchy, fear and terror.

Bediüzzaman Said Nursi wrote his Rays treatise between 1936 and 1949. Therefore, the Master foretold social events that would take place in 1971, about 30 years beforehand, and everything he said came to pass.

His Foretelling the Formation of the European Union and the Glad Tidings of the Subsequent Reign of Islamic Moral Values

In his “Münazarat,” (Disputations) written in 1911, Bediüzzaman foretold the establishment of the European Union, the foundations of which would only be laid 46 years later:

“At that time Old Said said: ‘THE OTTOMAN GOVERNMENT IS PREGNANT WITH EUROPE. IT WILL GIVE BIRTH TO A GOVERNMENT LIKE EUROPE. And Europe is pregnant with Islam; and it will give birth to an Islamic state,’ he said this to Sheikh Bahid. That learned individual said, ‘I corroborate that.’” (Münazarat, p. 147)

In foretelling the European Union, Bediüzzaman also foretold the reign of Islamic moral values in the End Times:
“AND EUROPE IS PREGNANT WITH ISLAM; AND IT WILL GIVE BIRTH TO AN ISLAMIC STATE.” (Münazarat, p. 147)

He Knew that Communism Would Collapse

Another of Bediüzzaman’s predictions concerns the collapse of communism and the USSR, nearly 80 years after his own day. Said Nursi foretold this event, that nobody could even have imagined so long beforehand, to a Russian soldier:


"Three lights will be revealed one after another in the Islamic world of Asia. Three shadows from your side on top of each other will be revealed. THE DESPOTIC CURTAIN WILL BE TORN AND PUCKERED, AND I WILL COME AND BUILD MY SCHOOL HERE."

The Russian soldier said:
"I am amazed at your optimism"

Bediüzzaman replied:
"And I am amazed by your thinking. Do you really think this winter can last? Every winter has a spring, and every night a dawn." (The Unknown Aspects of Bediüzzaman Said Nursi, p. 144, Nesil Yayınevi)

Bediüzzaman Knew Beforehand the Date of His Death and that His Grave Would Remain Secret

In his poem Eddai (The Supplicant), written in 1920, Bediüzzaman Said Nursi described in detail the date of his death, and how his grave would be demolished shortly afterward. The abjad value of the name of the poem, “Eddai,” is 86, Bediüzzaman’s age at death.
“My demolished grave in which is heaped up seventy-nine dead Said's with his sins and sorrows.”

The term “seventy-nine dead” refers to the year Hijri 1379. The Master died in that year.

“The eightieth is a gravestone to a grave;” As described in these words, the Master’s grave was destroyed shortly after his death, in Hijri 1380, and his remains were transferred elsewhere.

The Master wrote the Eddai between 1918 and 1920. In other words, by Allah’s leave and mercy, he revealed the time of his death 40 years beforehand.

In addition, on page 186 of his Barla Addendum a letter by his student Hafi Ali says, “... the servant of the Qur’an of the 14th century served the Qur’an directly and without exception from the age of nine to sixty...” The Master was 60 when that letter was written. And above the word “sixty” the Master wrote the words, “eighty-six” in his own handwriting. He thus predicted, 26 years before the event, that he would live and serve the Qur’an until the age of EIGHTY-SIX.

References to the Years 1980-1990 from Bediüzzaman Said Nursi

In his famous sermon at the Umayyad Mosque in 1911, Bediüzzaman provided important dates for the appearance of Hazrat Mahdi (pbuh) and the period when he would be active:

IN [13]71, THE SUN BEGAN TO RISE (al-Fajr as-Sadiq) OR WILL BEGIN TO RISE. EVEN IF THIS IS ONLY THE INITIAL REDNESS IN THE HORIZON (al-Fajr al-Kazib), IN 30-40 YEARS AL-FAJR AS-SADIQ WILL APPEAR. (The Damascus Sermon, p. 23)

Said Nursi stressed the time 30 and 40 years after the year Hijri 1371.

1371 + 30 = 1401 = 1980, the time of the coming of Hazrat Mahdi (pbuh)
1371+ 40 =1411 = 1990

Thirty years after Hijri 1371 equates to Hijri 1400, or 1980 AD, the date given by our Prophet (pbuh) for the coming of Hazrat Mahdi (pbuh). The 1990s are the years when Hazrat Mahdi (pbuh) is active.

Bediüzzaman’s References to the Year 2001

In the next part of his Damascus Sermon, Bediüzzaman refers to the 2000s, the period 50 years, or half a century, after Hijri 1371.
“... He sent to the eight fronts of those eight foes. He has now begun to repulse them, INSHA’ALLAH, HE WILL SMASH THEM IN HALF A CENTURY’S TIME.” (Damascus Sermon, p. 25)

Hijri 1371 +50 = Hijri 1421, or 2001 AD

The 2000s are a very important time, when Hazrat Mahdi (pbuh) will intellectually silence the atheist ideological system by virtue of the means provided by science, scholarship and civilization.

Bediüzzaman Said Nursi Described the Internet Years Beforehand

In his Words, written in 1929, Bediüzzaman Said Nursi referred to the Internet, which only came into use in the 1980s.

… in the tiny amount air expended with the word HE, the innumerable different exchanges, centers, receivers and transmitters of all the telephones, telegraphs and radios in the world so that each could perform those innumerable acts at the same time… (The Words / Thirteenth Word - Second Station - p.174

In this passage, Bediüzzaman speaks of an advanced technology that will perform all the functions of technological equipment such as the wireless, telephone, telegraph and radio. It is quite clear that in this extract, Bediüzzaman is referring to the Internet, which only began being used 50 years after his own day.

Bediüzzaman Foretold the Coming of Hazrat Mahdi (pbuh) in Hijri 1400, a Century after His Own Day

In all his statements made at different times, Bediüzzaman referred to the Hijri 1400s as the time of the coming of Hazrat Mahdi (pbuh). In another passage, Bediüzzaman states that Hazrat Mahdi (pbuh) will appear 1400 years after the Age of Bliss:

“[THEY] SUPPOSED A FACT THAT WOULD OCCUR IN THE FUTURE OF THE WORLD ONE THOUSAND FOUR HUNDRED YEARS LATER TO BE CLOSE TO THEIR CENTURY …” (The Words, The Twenty-fourth Word: Third Branch, Eight Principle, p. 318)

As Bediüzzaman says, “1400 years after the time of the Companions” equates to the beginning of the Hijri 1400s, or 1979-1980 AD.
In his sermon preached to 10,000 people at the Umayyad Mosque in Damascus in 1327, Bediüzzaman made references to the future of the Islamic world after Hijri 1371. He noted the time of the struggle of the awaited Mahdi by giving various dates in the End Times. Bediüzzaman provides the following dates for Hazrat Mahdi (pbuh) starting his work and intellectually defeating the atheist mindset:
"The truths in the Damascus Sermon regarding the fate of the Islamic world after 1371... may be not now but 30-40 years later, in order to fully equip science and knowledge acquired through arts, science and skills, the goodness of civilization and those three forces, and to overcome the nine obstacles, He sent inclination for investigating the truth, moderation and love for human beings to the fronts of those nine foes. By Allah's Will, He will demolish them after half a century. (The Damascus Sermon, p. 25)

In this address in Damascus, he indicates events that will take place after Hijri 1371 and states that Hazrat Mahdi (pbuh) will commence work 30-40 years after 1371. That date equates to Hijri 1401-1411, or 1980-1990 AD.

In another part of the same address, Bediüzzaman says that Hazrat Mahdi (pbuh) will intellectually silence the atheist ideological system by using the means afforded by science, knowledge and civilization. He gives the date for that intellectual superiority as half a century after 1371. That means Hijri 1421, or 2001 AD.

Another statement by Bediüzzaman regarding the End Times reads:

IN [13]71, THE SUN BEGAN TO RISE (al-Fajr as-Sadiq) OR WILL BEGIN TO RISE. EVEN IF THIS IS ONLY THE INITIAL REDNESS IN THE HORIZON (al-Fajr al-Kazib), IN 30-40 YEARS AL-FAJR AS-SADIQ WILL APPEAR. (The Damascus Sermon, p. 23)

The years when the true dawn (al-Fajr as-Sadiq) will appear, according to Bediüzzaman, are:
1371 + 30 = 1401 = 1981
1371 + 40 = 1411 = 1991

According to this analysis by Bediüzzaman, atheism and the materialist philosophy, the ideas that represent falsehood against the Truth, will begin falling apart in 1981-1991 and will be completely silenced and ideologically dispersed in 2001. (Allah knows the truth)
Another passage from Bediüzzaman Said Nursi about the coming of Hazrat Mahdi (pbuh) reads:

There are such intellectual trends at that time that even if that person WHO IS TRULY AWAITED AND WILL COME IN A CENTURY’S TIME comes at that time... (Kastamonu Addendum, p. 57)

Bediüzzaman Said Nursi is referring to Hazrat Mahdi (pbuh) in the words "that person who is truly awaited and will come in a century’s time," and emphasizing that he had not yet appeared in his own day. In addition, he says that he is awaited by Muslims and will come one century after his own day. Bediüzzaman lived in the Hijri 1300s. So the century after his, the Hijri 1400s, is when Hazrat Mahdi (pbuh) will appear.

All this information goes to show that Bediüzzaman was a great scholar and a blessed individual. He was inspired by Allah to foretell many things that have taken place in our own day. And as he says in his works, by Allah’s leave, Hazrat Mahdi (pbuh) will appear in this century, the “Spring of Islam,” or Islamic Union, will come about and the moral values of Islam will prevail in the world.

Bediüzzaman Said Nursi won the love of thousands of Muslims through his high virtue and sincere work. Everyone who knew him was amazed by his sincerity and friendship that reflected the warmth of religious moral values, and harbored a great and sincere love for him in their hearts. Although many years have passed since his demise, he is still remembered with love by those who knew him or who never knew him but have read even a single book by him.

The Significant Contribution of the Risale–i Nur to the Islamic World

Bediüzzaman Said Nursi preached the existence of Allah and the moral values of the Qur’an with great steadfastness over the years. His written and spoken preaching was instrumental in many formerly heedless people surrendering themselves to Allah, to acquiring a deeper faith and deciding to live in a manner that is pleasing to Him.

He continued with this holy duty even after his death though his Risale-i Nur. That work is still continuing today.

Bediüzzaman concentrated the essence of the Qur’an in his soul, had the insight to see the truth and fine details of events, and discussed everything that he knew in his own self, and that he thought people would need, in the wisest and most sincere language in his works. Every line and paragraph of the Risale-i Nur should therefore be reflected upon at length. These are works that people must see the wisdom of and draw lessons from. Indeed, everyone reading them with a sincere heart can easily find the answers to any erroneous ideas they may have and matters they are ignorant of through these works. In Bediüzzaman’s own words, the Risale-i Nur “swiftly heals people who are spiritually wounded and looking for the truth.”


Mr. Adnan Oktar Relates:

“Bediuzzaman reported the events of 1971 20 years beforehand”

ADNAN OKTAR: Bismillah ar-Rahman ar-Rahim. I seek refuge in Allah from the satan. In the name of Allah, All-Merciful, Most Merciful. “Say: ‘I seek refuge with the Lord of Daybreak, from the evil of what He has created and from the evil of the darkness when it gathers and from the evil of women who blow on knots and from the evil of an envier when he envies’.” (Surat al-Falaq) “Qul aAAoothu birabbi alfalaqi. Min sharri ma khalaqa. Wamin sharri ghasiqin itha waqaba. Wamin sharri alnnaffathati fee alAAuqadi. Wamin sharri hasidin itha hasada.” Look, here Bediüzzaman says; “Yes, without doubling, the evil (sharri) makes 500, and from (min) is 90. Numerous verses which look to the future, as well as Imam 'Ali (May Allah be pleased with him) and Ghawth al-A'zam (May his mystery be sanctified), who alluded to both our century and those times in their predictions of the future, saw both our century and that century and made predictions in exactly the same way. With ghasiq making 1161 and idha waqab making 810, the words (ghasiq idha waqab) look not to these times, but to the significant material and immaterial evils of those times. If they are counted together, they make 1971, and give news of some ghastly evil at that date. If the crops of the seeds of the present are not rectified, the blows will certainly be terrible.” Bediüzzaman is saying that “communist anarchy will begin in 1971.”

I seek refuge in Allah from the satan. In the name of Allah, All-Merciful, Most Merciful. “...those who disbelieve have the taghut [false deities] as protectors.” (Surat al-Baqara, 257) “Waallatheena kafaroo,” he is taking Almighty Allah’s statement here. Bediüzzaman says that the abjad calculation of the word “taghut,” i.e. the false intellectual system, gives a date of 1417, or 1997 AD. He says that by that time this false and atheistic system, or the way of the dajjal, will become ever more extreme and violent across the world. Bediüzzaman is also, of course, referring to events in Turkey at that time. There was the February 28th coup in 1997, as you know. Bediüzzaman is saying it also refers to that in a sense, insha’Allah. Muslims were in a very difficult position at that time. They were badly wronged. He says that it refers to that also, insha’Allah. (September 25th, 2011, A9 TV)