Sunday, February 26, 2012

Rahsia £ 14million Alkitab di mana 'Isa meramalkan kedatangan Nabi Muhammad' ditemui di Turki

  • Vatican 'mahu melihat' skrip purba berusia 1,500 tahun
  • Telah disembunyikan oleh kerajaan Turki selama 12 tahun
  • Ditulis dalam emas huruf Aramaik
Alkitab rahsia di mana Isa dipercayai untuk meramalkan kedatangan Nabi Muhammad ke Bumi telah mencetuskan minat yang serius dari Vatican.

Pope Benedict XVI didakwa mahu melihat buku yang berusia 1,500 tahun, yang bersuara banyak Injil Barnabas, yang telah disembunyikan oleh kerajaan Turki untuk 12 tahun yang lalu.

£ 14million emas tulisan tangan huruf jilid, yang ditulis dalam bahasa ibunda Aramaik Isa, dikatakan mengandungi ajaran awal dan ramalan Nabi yang akan datang.

Rahsia Alkitab: jilid yang berusia 1,500 tahun dikatakan mengandungi

ajaran awal Isa dan ramalan Nabi Muhammad datang


Purba: Teks kulit berjilid, yang ditulis pada kulit haiwan, telah ditemui oleh polis Turki semasa operasi anti-penyeludupan pada tahun 2000

Teks kulit berjilid, yang ditulis pada hide haiwan, telah ditemui oleh polis Turki semasa operasi anti-penyeludupan pada tahun 2000.

Ia di kawal dengan rapi sehingga 2010, apabila ia akhirnya diserahkan kepada Muzium Etnografi Ankara, dan tidak lama lagi akan kembali pada paparan awam berikutan pemulihan minor.

Salinan muka surat satu dari manuskrip kuno yang ditulis bernilai £ 1.5 juta.

Menteri Pelancongan dan kebudayaan Turki Ertugrul Gunay berkata buku itu boleh menjadi versi sahih Injil, dan selari dengan pandangan Islam Isa yang kukuh.

Beliau juga berkata Vatican telah membuat permintaan tidak rasmi untuk melihat kitab - teks kontroversi yang Islam mendakwa merupakan langkah tambahan kepada injil asal Mark, Matthew, Luke dan John.

Selaras dengan kepercayaan Islam, Injil menganggap Isa sebagai manusia dan bukan Tuhan.

Kepentingan serius: Vatican, di bawah Paus Benedict XVI, dikatakan mahu melihat Alkitab baru-baru ini telah menemui semula

Bersejarah: emas £ 14million tulisan tangan huruf jilid yang ditulis dalam
bahasa ibunda Aramaik Isa

Ia menolak idea-idea Trinity Quran dan Penyaliban dan mendedahkan bahawa Isa meramalkan kedatangan Nabi Muhammad.

Dalam satu versi injil, dia dikatakan telah memberitahu imam: 'Bagaimana Mesias hendaklah dipanggil? Nabi Muhammad (saw) ialah nama diberkati.

Dan dalam lain Isa menafikan sebagai Mesias, yang mendakwa bahawa dia akan Ismael, istilah yang digunakan untuk orang Arab


No comments: